عصر بازار

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

سرقت ۴،۵ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: در ۹ ماه امسال تمام سرقت های مهم و خرد ۴،۵ درصد کاهش داشته است.

سرقت ۴،۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه هماش تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: در سال های گذشته شیب تند سرقت داشتیم که اکنون این شیب در سرقت های مهم اعم از منزل، طلافروشی، خرد، موتوورسیکلت، قطعات خورو، پلاک خودرو و سرقت های خرد و کیف قاپی کاهش داشته براین اساس در تمام این سرقت ها بالغ بر5/4 درصد با کاهش مواجه بودیم.
وی با اشاره به افزایش دو درصدی کشف به وقوع سرقت، گفت: این آمار قانع کننده نیست.

** کاهش سرقت های خرد
مقیمی اضافه کرد: در سرقت های خرد با برنامه ریزی هایی انجام شده در زمینه کاهش موفق بوده ایم براین اساس بالغ بر4 درصد در این زمینه شاهد کاهش بودیم و درتمام وقوعات نیز باکاهش مواجه بودیم.
رییس پلیس گاهی ناجا گفت: سرقت خودرو نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است در زمینه سرقت قطعات خودرو با کاهش و در کشفیات با افزایش مواجه بودیم.
مقیمی با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال گفت: در بهمن ، اسفند مراکز تجاری و اقتصادی فعالتر و نقدینگی مردم افزایش می یابد بر این اساس این مراکز را باید قانع کنیم تا از پلیس افتخاری استفاده کنند تا وقوعات کاهش یابد.
وی با اشاره به اختلاف ارزی و افزایش نرخ نفت، گفت: مردم ارز را در منازل خود نگهداری می کنند بر این اساس منازل تبدیل به شعبه بانک می شود آن هم بدون اقدامات امنیتی و ایمنی که این موضوع برای سارقان ایجاد جذابیت می کند بر این اساس کشف این موارد سخت است.
وی از سازمان های تجاری خواست تا انتهای سال و سال آینده در صورت داشتن صندوق امانات، آن ها را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم اموال ارزشمند خود را به امانت بسپارند .
مقیمی اضافه کرد: در این شرایط میزان سرقت کاهش می یابد چراکه با مهیا شدن فضای جرم سارق سرقت کرده براین اساس همه سازمان ها و تجارت خانه و سازمان های بازرگانی برنامه ریزی کنند.
وی افزود: سرقت های منازل برعکس گذشته که اقلام منزل بود اکنون سارق براساس عادت وجوه نقد را که در جاهای مشخص وجود دارد سرقت می کند تابلو فرشهای نفیس، تزیینات قدیمی، طلا و ارز از جمله سرقت های منزل است.
وی بااشاره به بازار ارز و تعامل پلیس و بانک مرکزی گفت: عملیات پلیسی در مورد افرادی که خارج از سیستم بانکی و صرافی ها، ارز را خرید و فروش می کنند آغاز به کارکرده است و پلیس اقتصادی پلیس آگاهی در این زمینه فعالیت دارد و مراکز خرید و فروش که ارز غیر قانونی نگهداری می کنند مورد توجه پلیس هستند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو