عصر بازار

عضو کمیسیون بودجه مجلس خبر داد

آغاز کار کمیسیون تلفیق بودجه از هفته آینده

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آغاز به کار کمیسیون تلفیق بودجه، گفت: لایحه بودجه ۹۶ کل کشور با کسری ۲۰ تا ۳۰ درصدی و بودجه سال جاری با ۲۵ درصد کسری روبرو است.

آغاز کار کمیسیون تلفیق بودجه از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد حسینی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در صحن مجلس اظهار داشت: طبق زمان‌بندی قرار بود این هفته بررسی لایحه برنامه ششم پایان یابد، اما به نظر می‌رسد، تا دو  هفته آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین مقرر شد که کمیسیون تلفیق بودجه از هفته آینده در شیفت سوم عصر کار خود را آغاز کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در حال حاضر جمع‌بندی کمیسیون‌های مختلف از لایحه بودجه انجام شده و به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع می‌شود.

این نماینده مجلس در مورد کسری بودجه دولت تصریح کرد: 25 درصد از درآمدهای بودجه سال 95 محقق نشده است و مسئولان در اظهارات خود اطمینان می‌دهند در حوزه مالیات با توجه به پرداخت تسهیلات و سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی و بنگاه‌ها در 6 ماهه دوم وضعیت درآمدها حداکثر تا 85 درصد محقق شود.

حسینی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی از 15 سال قبل مطرح بوده و قرار است تکمیل شود، عنوان کرد: اراده سیاسی برای انجام این کار وجود دارد و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، اما اطلاعات به صورت جزیره‌ای وجود دارد که طبق قانون باید در این زمینه تجمیع صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 96‌، 20 تا 30 درصد از کل منابع کسری خواهد داشت، گفت: این موضوع قابل کتمان نیست، اما نمی‌توان هزینه‌ها را بیش از این انقباضی کرد و دولت از مکانیزم درآمد هزینه اعتبارات را تخصیص می‌دهد و بین بخش‌های جاری و عمرانی تقسیم می‌کند.

وی راهکار کاهش کسری بودجه را کاهش هزینه‌ها، شفاف‌سازی بودجه، نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد دانست و افزود: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی درون حاکمیت و شرکت‌‌ها اتفاق می‌افتد و بیشترین فرار مالیاتی از درون این شرکت‌ها است که سعی شده با کاهش معافیت‌های مالیاتی به پایدارسازی منابع کمک کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو