عصر بازار

علت نوسان نرخ دلار چه بود؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است عدم کنترل دولت بر بازار ارز موجب نوسانات نرخ دلار در بازار شده است.

علت نوسان نرخ دلار چه بود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص علل نوسانات ارز در هفته های گذشته اظهار داشت: دلیل اصلی  نوسان نرخ ارز و افزایش قابل توجه نرخ دلار  برهم خوردن تعادل بازار  است.

وی ضمن بیان لزوم نظارت دولت بر عملکرد صرافی ها و بازارهای غیرمتمرکز ارز تصریح کرد: مدیریت و کنترل بازار تنها راهکار برای کاهش نرخ ارز در کوتاه مدت است و بانک مرکزی باید نظارت خود را به نحو احسن انجام دهد.

لاهوتی در پاسخ به این سوال که تکانه های خارجی و برجام و بدعهدی آمریکا به چه میزان بر افزایش نرخ ارز تاثیر گذاشته بیان کرد: افزایش فعلی نرخ ارز ارتباط مستقیمی با برجام و شرایط سیاسی ندارد بلکه این اتفاق را سوء مدیریت بازارا رقم زده است.

وی تزریق ارز به بازار را امری ضروری دانست و گفت: دولت باید با اتخاذ راهکارهای مختلف هرچه زودتر تلاطم های بازار ارز را کنترل کند.

لاهوتی در پایان تاکید کرد: محدودیت های بانکی و عدم کنترل مناسب بر میزان صادرات، واردات و قاچاق ارز از عواملی است که درآینده بر نرخ ارز تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی