عصر بازار

نوبخت:

اعتبار سرمایه‌ای دربودجه ۹۶ به ۶۲۷ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری گفت: ۵۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای در سال ۹۵ مصوب شد که این اعتبار در بودجه سال ۹۶ به ۶۲۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

اعتبار سرمایه‌ای دربودجه ۹۶ به ۶۲۷ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در نشست ستاد مقاومتی استان بوشهر افزود: افزایش اعتبار توازن منطقه ای از پنج هزار و 340 میلیارد ریال به پنج هزارو 660 میلیارد ریال نیز از دیگر مزیت‌های بودجه سال آینده است.
وی همچنین گفت: با برداشتن تحریم های ظالمانه، صادرات نفت از پیش بینی دو میلیون و 500 هزار بشکه به دو میلیون و 900 هزار بشکه رسیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: با افزایش اخیر قیمت نفت، وضعیت اعتباری کشور بهبود یافته است و توانستیم در انجام تعهدات خود گامهای اساسی برداریم.
نوبخت ادامه داد: از جمله این اقدام ها 400 هزار میلیارد ریال بدهی بانکی، گندمکاران، بازنشستگان و آموزش و پرورش پرداخت و 70 هزار میلیارد ریال اعتبار به استانها ابلاغ شده است که تاکنون 50 درصد از این اعتبار به دستگاهها ابلاغ شده که 25 هزار میلیارد ریال در قالب اسناد و 10 هزار میلیارد ریال به صورت نقدینگی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حضور و فعالیت بخش خصوصی از هدفهای مهم ستاد اقتصاد مقاومتی است و توجه به مطالبات و انتظارات آنها از دولت در این ستاد مد نظر است.
نوبخت افزود: هدف از 24 بند اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی و داشتن اقتصادی پویا است که لازمه آن اجرای این بندهاست.
وی اضافه کرد: اگر رشد اقتصادی برای کشور ایجاد شود، تولید، اشتغال پایدار مناسب و کافی برای نیروهای توانا و تحصیلکرده فراهم می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: رشد اقتصادی در سایه سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی امکان پذیر است که این مهم باید انجام شود.
نوبخت ادامه داد: بخشی از کارها را نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دنبال کنند که از نمایندگان استان بوشهر به دلیل همراهی دولت تشکر می شود.
وی همچنین گفت: براساس تصمیم گیریهای انجام شده همه مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به عنوان تعهدات آنها باید اجرایی شود.
نوبخت افزود: در این ارتباط همه مصوبات سفر رئیس جمهوری تا پایان سال باید تخصیص 100درصدی اعتبار داشته باشند.
وی با اشاره به طرحهای ملی استان بوشهر گفت: در این استان 22 طرح ملی در پیوست شماره یک وجود دارد که یک بخش آن مربوط به سرمایه گذاری دولت است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: امسال برای این طرحها یکهزار و 701میلیارد و 310 میلیون ریال تصویب شده است که تاکنون یکهزار و 705 میلیارد و 120 میلیون ریال تخصیص یافته که بیش از 100 درصد است.
وی گفت: برای این طرحهای ملی در لایحه بودجه سال آینده، 2 هزارو 803 میلیارد و 220 میلیون ریال در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری 20 درصد افزایش نشان می دهد.
نوبخت اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان بوشهر در سال جاری سه هزارو 570 میلیارد ریال است که این اعتبار برای سال آینده با افزایش 17 درصدی به چهار هزارو 177 میلیارد ریال می رسد.
وی گفت: اعتبارات 2 درصد نفت و گاز استان بوشهر امسال، دو هزار و 450 میلیارد ریال است که برای سال آینده این میزان با 26 درصد رشد به سه هزار و 80 میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه باید تعدادی از طرحها در این استان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد گفت: اگر تخصیص های لازم در این زمینه تا پایان سال انجام نشود، این کوتاهی از طرف سازمان برنامه و بودجه است.
وی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه در مورد آن دسته از مصوبات سفر دیماه سال 93 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر که سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد و تعهد کرده است باید اجرایی شود ولی مابقی تعهدها که از سوی سایر وزارتخانه ها و سازمانها داده شده خود آن سازمانها باید پاسخگو و از محل اعتبارات خودشان تامین اعتبار شود.
وی یادآور شد: از شهریور پارسال به دلیل افت قیمت نفت و کاهش درآمدها هیچ گونه تخصیصی به پروژه های عمرانی سفرها داده نشد و تنها توانستیم که اعتبار حقوق و دستمزد را پرداخت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره طرح راه آهن بوشهر اظهار کرد: راه آهن بوشهر- شیراز از جمله طرحهایی است که نیازمند اصلاح و تطویل مسیر از در حدود 300 کیلومتر به 470 کیلومتر است.
نوبخت ادامه داد: در این ارتباط نیازمند کمیسیون ماده 215 در سازمان برنامه و بودجه است که براین اساس قرار است 85 درصد اعتبار این طرح از طریق فاینانس و 15 درصد را دولت تامین کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به حضور در شرکت صنعتی دریایی (صدرا) در بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه در کمتر از یکسال جذب نیروی انسانی و اشتغال شرکت صدرا از حدود 500 نفر به بالای دو هزار و 500 نفر رسید این امکان وجود دارد که با توجه به ظرفیت خالی این شرکت تا 10 هزار نفر دیگر جذب آن شود.
وی تاکید کرد: در این ارتباط مقرر شد جلسه ای هفته آینده در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار و نسبت به افزایش ظرفیت کاری این شرکت و گرفتن سفارش هایی اقدام شود.
نوبخت، با اشاره به بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات به آنها را از جمله مصوبات سفر امروزش به استان بوشهر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: تلاش می شود در برنامه ریزی های صورت گرفته با حضور نماینده ارشد دولت در استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به حل مشکلات این واحدها تصمیم گیری شود.
وی در باره طرح اصلاح آبیاری نخیلات دشتستان اظهار کرد: این طرح 10 ساله با 16 هزارو 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری است که منجر به افزایش 10 برابری درآمد کشاورزان، مرغوبیت محصول، صرفه جویی در آب و فراهم کردن 21هزار فرصت شغلی است.
نوبخت، در مورد ساخت اسکله بندر دلوار بیان کرد: در کنار اسکله محمد عامری اسکله دلوار بعنوان یک اسکله صیادی تکمیل می شود.
وی اضافه کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار توافق شده، قرار است تا پیش از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
نوبخت بیان کرد: همچنین تکمیل اعتبار خروجی دوم بوشهر که از مصوبات سفر دولت به این استان بوشهر است، در دستور کار قرار دارد.
وی در باره تامین آب استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر برای این بخش طرحهای بلند مدتی داشت اما برای کوتاه مدت نیازمند اعتبارات ویژه 300 میلیارد ریالی است که باید تامین و پرداخت شود تا در تابستان آینده مشکلی در این استان در زمینه کمبود آب وجود نداشته باشد.
نوبخت با بیان اینکه هدف مسئولان و مدیران توسعه و پیشرفت استان بوشهر است، افزود: توافق شده دو ماه آینده در اسفند ماه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوشهر و شورای برنامه ریزی این استان برای پیگیری مصوبات سفر امروز و ارائه گزارش ملموس به مردم تشکیل شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی