عصر بازار

معاون سیف مطرح کرد:

ورود اولین کارت‌های بین‌المللی از تابستان ۹۶

عصر اعتبار- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از ورود اولین کارت‌های بین‌المللی بانکی به ایران از تابستان سال ۹۶ خبرداد.

ورود اولین کارت‌های بین‌المللی از تابستان ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی کرمانشاه افزود: بانک مرکزی حدود یک سال است که بر روی این موضوع کار می کند و بر مبنای طرحی که مشاور ارائه کرده، گام هایی برداشته شده است. معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر هم اطلاعات منتشر شده و شرکت ها با پایان یافتن تعطیلات پیشنهادهای خود را در این زمینه برای بانک مرکزی ارسال خواهند کرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر با چند بانک بین المللی مانند جی.سی.بی (JCB) ژاپن و شبکه یو.پی.آی (UPI) چین مذاکراتی در این باره انجام شده است، تصریح کرد:‌ اما ورود کارت های بین المللی مستر و ویزا کارت در برنامه چند سال آتی قرار دارد.

کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی برای اجرای ارز تک نرخی قرار است که سامانه جدید ارزی را طراحی و رونمایی کند، عنوان کرد: تصمیم گیری برای اجرای طرح ارز تک نرخی و موارد مرتبط با آن در بخش ارزی انجام می شود اما اگر تصمیمی برای راه اندازی سامانه ای دراین راستا به ما اعلام کنند، آن را طراحی خواهیم کرد اما هنوز دستوری به ما اعلام نشده است.

سال گذشته مسئولان بانک مرکزی از ورود نخستین کارت های بین المللی در نظام بانکی کشور  طی سال 95 خبرداده بودند، حال پس از برجام و با رفع برخی از محدودیت ها امکان بهره گیری از کارت های بین المللی در بازار کشورمان و همچنین استفاده از کارت های بانکهای ایرانی در خارج از کشور فراهم می شود.

در عین حال تاکنون جلساتی با تعدای از بانکهای دو کشور ژاپن و چین برگزار شده است. این در حالی است که کارت های جی. سی. بی در 130 کشور دنیا پذیرندگی دارد ضمن اینکه 30 میلیون فروشگاه در دنیا زیرپوشش آن قرار دارند. دارندگان کارت های جی.سی .بی می توانند در کشورهای جنوب شرقی آسیا و اروپا از آن استفاده کنند.

این اقدامات در راستای برنامه های بانک مرکزی و نظام بانکی برای حمایت از مشتریان بانکی و انتظارات آنها در دوران پسابرجام و  افرادی که نیاز به کارت های بین المللی برای مسافرت و انجام کارت‌های تجاری و غیره دارند صورت می گیرد.

همچنین بانک مرکزی تلاش دارد به صورت رسمی به شبکه های بین المللی پرداخت متصل شود، اما فعلا امکان استفاده از برخی کارت های بین المللی مانند مستر کارت و ویزا کارت امکانپذیر نشده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو