عصر بازار

ساکسو بانک دانمارک پیش‌بینی کرد

ارزش بیتکوین در ریاست جمهوری ترامپ سه برابر می‌شود

عصر اعتبار- بانک ساکسو پیش‌بینی کرد: با اجرای برخی سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ ارزش بیتکوین تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

ارزش بیتکوین در ریاست جمهوری ترامپ سه برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ساکسو بانک دانمارک پیش‌بینی کرد در  دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و در ادامه اجرای برخی سیاست‌های اقتصادی وی ارزش بیکتوین به سه برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت.

این گزارش سالانه در ماه دسامبر از سوی این بانک منتشر شده است.

ساکسو بانک در پیش‌بینی سالانه خود آورده است افزایش هزینه کرد دولتی ترامپ به افزایش رشد اقتصادی و صعود شدید تورم در این کشور منجر شده و بانک مرکزی آمریکا را مجبور خواهند کرد نرخ بهره در این کشور را  با سرعت بیشتری افزایش دهد و همین امر به افزایش شدید ارزش دلار منجر خواهد شد.

ساکسو بانک در گزارش خود پیش‌بینی کرد: جذابیت دلار برای سرمایه‌گذاران خارجی افزایش خواهد یافت و همین امر شرایط دومینو واری را ایجاد خواهد کرد که بر بازارهای نوظهور و به ویژه چین تاثیر گذارد و آنها را مجبور خواهد کرد تا به دنبال جایگزین واحدهای پولی و نظام‌های پرداخت غیرمبتنی بر بانک‌های مرکزی روی بیاورند.

استین جاکوبسن کارشناس ارشد اقتصادی ساکسو بانک تاکید کرد: بیتکوین به عنوان بزرگترین ارز مجازی رمز پایه از این هرج و مرج سود خواهد برد و ما شاهد آن خواهیم بود که ارزش بیتکوین به راحتی از سطح کنونی به 2100 دلار طی سال آینده افزایش یابد.

ارزش بیتکوین از 400 دلار در ابتدای سال 2016 به 900 دلار در هفته اول سال 2017 رسیده است. با توجه به تمایل سرمایه‌گذاران چینی برای افزایش درآمد خود می‌تواند به افزایش بیشتر ارزش بیتکوین منجر شود. هم اکنون 90 درصد بیتکوین مورد معامله در بازارهای ارزی در چین صورت می‌گیرد.

هم اکنون مردم چین و سرمایه‌گذاران این کشور با محدودیت‌های شدید اعمال شده از سوی دولت این کشور در تبدیل یوآن به ارزهای خارجی روبرو هستند و حتی نمی‌توانند بیشتر از یک مقدار معین ارز از این کشور خارج کنند.

برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی ساکسو بانک را تایید کرده و اعلام کردند با توجه به اینکه انتظار می‌رود ارزش یوآن چین بیش از این نیز کاهش یابد ارزش بیتکوین به روند افزایشی خود ادامه دهد.

این کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش سرعت افزایش ارزش دلار در برابر یوآن در مقایسه با بیتکوین افزایش ارزش این ارز مجازی به 2 هزار دلار غیرواقعی به نظر نمی‌رسد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی