عصر بازار

مبارزه با فساد از الویت های اصلی سازمان امور مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مبارزه جدی، قاطع و بی رحمانه با فساد جزو اولویت های سازمان است.

مبارزه با فساد از الویت های اصلی سازمان امور مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید کامل تقوی نژاد اظهار داشت: در سالی که با عنوان« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، اهمیت درآمدهای مالیاتی در نظام اقتصادی کشور به وضوح آشکار بوده و می باید به سمتی حرکت کنیم که اداره کشور از طریق درآمدهای مالیاتی صورت گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه، مالیات نه تنها یک مقوله اقتصادی، بلکه یک مقوله اجتماعی نیز محسوب می شود، تصریح کرد: مالیات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما این است که بتوانیم اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم و در قبال مالیاتی که اخذ می کنیم، همه مسئولان به مردم باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: مالیات جزو حقوق عمومی و بیت المال است و نباید در وصول مالیات، غفلت کرد و از طرفی هم مالیات حق الناس است و باید حقوق مودیان را نیز محترم بشماریم.

تقوی نژاد، اعتماد به مردم را جزو اولویت های کلیدی نظام مالیاتی بر شمرد و گفت: تعامل با مردم و مودی مداری باید سرلوحه اقدامات کارکنان نظام مالیاتی قرار بگیرد.

وی با ذکر این مطلب که مالیات یک فریضه است، عنوان کرد: نوع نگاه مردم به مالیات باید تغییر کند و وقتی مردم نسبت به مزایا و اثرات پرداخت مالیات در جامعه آگاه شوند، قطعا با رغبت و طیب خاطر مالیات پرداخت خواهند کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و تغییر نگاه مردم به مقوله مالیات گفت: امروزه مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات از شاخصه ها و معیارهای مهم سنجش جوامع به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اکثر مردم به درستی به تکالیف مالیاتی خود عمل می کنند، گفت: در کنار رعایت احترام به مودیان و برخورد مناسب با آن‌ها، باید با کسانی که کتمان درآمد می کنند و یا مرتکب فرار مالیاتی می شوند، مطابق قانون برخوردی قاطعانه داشته باشیم.

تقوی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی باید در کنار سلامت نظام مالیاتی مورد توجه قرار گیرد، گفت: قاطبه کارکنان نظام مالیاتی افرادی شرافتمند و پاکدشت هستند و این عده کثیر نباید بگذارند افرادی معدود، حیثیت سازمان را خدشه دار سازند و باید با آنها برخورد جدی داشته باشند و آنها را طرد کنند.

وی با بیان اینکه عدالت، جوهره دین اسلام است و مقوله عدالت همواره مورد تاکید ائمه اطهار بوده، اظهار داشت: عدالت یک موضوع اجتماعی است و باید در جهت برقراری عدالت مالیاتی در جامعه حرکت کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تمسک به قانون و اجرای قوانین و مقررات جزو اصول اساسی سازمان است و ما حق نداریم قوانین را مطابق میل خود تفسیر کنیم و باید در جهت آگاه سازی مردم از حقوق خودشان گام برداریم.

تقوی نژاد، توجه جدی به شناسایی مودیان جدید و واحدیابی های موثر را از سیاست های مهم سازمان برشمرد و گفت: اولویت سازمان در بخش تحقق درآمدها، مبارزه با فرار مالیاتی است و نباید افزایش مالیات ها را از طریق فشار بر مودیان موجود تامین کنیم و همواره باید شرایط اقتصادی جامعه و اوضاع مالی مودیان را مدنظر قرار دهیم.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به موضوع طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: این طرح امسال به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای آن، گام مهمی به سمت عدالت مالیاتی برداشته خواهد شد.

وی در پایان  گفت: جریان رسیدگی در سازمان باید دچار یک تحول و انقلاب شود؛ ضمن اینکه رسیدگی ها لازم است با تکیه بر اطلاعات شفاف پرونده انجام گیرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو