عصر بازار

مشاور وزیر ارتباطات:

پست‌بانک‌ایران از توسعه خدمات محتوائی و توسعه دیتا سنترهای داخلی حمایت می‌کند

عصر اعتبار- پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزهICT کشور به منظور حمایت از رشد و توسعه سریع‌تر خدمات محتوائی و توسعه دیتا سنترهای داخلی و شبکه ملی اطلاعات از فعالان این حوزه‌ها در قالب بسته‌های تسهیلاتی حمایت می‌کند.

پست‌بانک‌ایران از توسعه خدمات محتوائی و توسعه دیتا سنترهای داخلی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمود حسن‌زاده مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق افزود: این بسته حمایتی نقش شایانی در توسعه خدمات محتوائی و توسعه شبکه ملی انتقال داده‌ها خواهد داشت.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز به زیرساخت‌های دیتاسنتری در کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصصوی و دولتی، در این زمینه سرویس‌های متنوعی در کشور راه‌اندازی گردیده که سرویس سرورهای اختصاصی (Dedicated Servers)، سرویس سروهای مجازی(VPS, Share hosting)، سرویس رایانش ابری) (Cloud Computing، سرویس‌های پست‌های الکترونیکی ملی و سازمانی (Email Servers)، خدمات CDN(Content Delivery Network)، خدمات SDP(Service Delivery Platform) بخشی از آن می‌باشند.
مهندس حسن‌زاده تصریح کرد: صنعت تولید محتوا و نرم‌افزار یکی از محورهای مهم توسعه در صنعت فناوری اطلاعات به‌شمار می‌رود، نقش این صنعت در کسب درآمدهای صادراتی، افزایش کارآئی دولت و بالابردن مزیت رقابتی سایر صنایع، نشان‌دهنده اهمیت صنعت تولید محتوا و نرم‌افزار است. این صنعت یکی از سودآورترین صنایع کنونی جهان است که به‌دلیل تکیه بر مغزافزار و نیروی فکر و عدم تمرکز بر دارائی‌ها و منابع فیزیکی، ارزش‌افزوده‌ بالائی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار آن به ارمغان می‌آورد، به طور مشخص از سال 2010 به این سو شاهد پدیده دیگری هستیم که می‌توانیم آن را به‌عنوان عصر محتوا بنامیم. براساس آخرین آمار، داده‌های موجود در فضای مجازی به طور متوسط هر سه سال 2 برابر می‌شود و همچنین اشخاص حقوقی و حقیقی خدمات محتوائی متنوعی در قالب؛ Independent software vendors (ISVs) ، small R&D teams ، Startups ، IT consulting services ، Independent developers، OTT( over-the-top)، IP TV، Game Provider و Software development agencies به هموطنان ارائه می‌دهند.
وی عنوان‌کرد: بیش از 10 دیتا سنتر داخلی سرویس‌های دیتاسنتری را در کشور ارائه می دهند و بیش از 10000 شخص حقوقی و حقیقی تولیدکننده محتوا نیز در کشور مشغول به فعالیت می‌باشند.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: به دلیل هزینه‌های سرویس‌های دیتا سنتری، اکثر شرکت‌های فعال در زمینه خدمات محتوائی قادر نیستند از سرویس‌های با کیفیت‌تر و مناسب‌تر از قبیل سرورهای اختصاصی استفاده نمایند. لذا شرکت‌های خدمات محتوائی به‌منظور صرفه‌‌جوئی در هزینه ها، ظرفیت فنی مورد نیاز خود را درخصوص سرویس‌های دیتا سنتری به میزان چشمگیری کاهش می‌دهند که این امر موجب عدم توسعه مناسب نرم افزاری و محتوا می‌شود و متعاقب آن موجب کاهش درآمد شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های دیتا سنتری شده و موجبات عدم توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات درکشور را بوجود می‌آورد.
وی درپایان تأکید کرد: پست‌بانک‌ ایران آماده ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه در قالب بسته تسهیلاتی مذکور می‌باشد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو