عصر بازار

اختصاص وام ۲۰۰ میلیارد تومانی قرض‌الحسنه به برخی روستاهای کشور

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور با اشاره به لایحه دولت برای اعطای وام قرض‌الحسنه به مبلغ یک و نیم میلیارددلار از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان و عشایر کشور گفت:در برخی روستاها بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان وام مشارکت قرض‌الحسنه اعطا می‌شود.

اختصاص وام ۲۰۰ میلیارد تومانی قرض‌الحسنه به برخی روستاهای کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدابوالفضل رضوی امروز در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: روستا تولیدگاه فرهنگ، غذا، صنایع دستی و آداب و رسوم برای کشور است و روستائیان تولیدکننده امنیت غذایی کشور هستند.

وی افزود: 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز  و 90 درصد تولید گندم کشور در روستاها و توسط روستائیان و عشایر تامین می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: مراکز گردشگری ایران در ترکیه و کشورهای دیگری که برخی از مردم به آنجا سفر می‌کنند وجود ندارد و باید توجه داشت که روستاهای کشور مناطق بسیار مناسبی برای گردشگری هستند.

* اولین مرکز عرضه محصولات روستایی با وسعت هزار هکتار ابتدای جاده تهران - شمال ایجاد می‌شود

رضوی تصریح کرد: برای روستائیان در مرکز کشور و مراکز استانها جایگاه دائمی فروش و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات آنها ایجاد می‌شود که براساس هماهنگی‌های به عمل آمده اولین جایگاه در ابتدای جاده تهران - شمال در وسعتی بالغ بر هزار هکتار ایجاد می‌شود.

وی افزود: این مراکز با مشارکت روستائیان و عشایر ایجاد می‌شود تا دیگر محصولات آنها خراب نشود و کالاهای تولید شده آنها به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: در سایر مرکز استانها نیز مراکز عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستائیان و عشایر ایجاد می‌شود و اراده دولت و بهبود وضعیت عرضه تولیدات روستایی و عشایری است.

رضوی یادآور شد: کلاسهای آموزشی با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای آموزش بسته‌بندی کالاهای تولید شده روستائیان و عشایر به صورت مجانی در  روستاها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقدیم لایحه یک و نیم میلیارد دلاری وام روستایی عشایری به مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه برای اعطای وام با کارمزد تک‌نرخی 3 تا 4 درصد به روستائیان و عشایر کشور تقدیم مجلس شده است که بعد از تصویب برنامه ششم که امیدواریم نمایندگان آن را تصویب کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: در برخی روستاها بیشتر از 200 میلیارد تومان وام مشارکت قرض‌الحسنه در اختیار روستائیان و عشایر کشور قرار می‌گیرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی