عصر بازار

وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی:

پیش بینی۱۰هزارمیلیارد ریال برای اشتغال در بودجه ۱۳۹۶

تعاونی با تزریق پول شکل نمی گیرد

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم اشتغال در رشد اقتصادی را در بخش خدمات ۶۷درصد، صنعت ۷ درصد و کشاورزی ۲۶ درصد اعلام کرد و از پیش بینی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در بودجه ۱۳۹۶ خبر داد.

پیش بینی۱۰هزارمیلیارد ریال برای اشتغال در بودجه ۱۳۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» روز یکشنبه در مراسم گشایش دومین نمایشگاه بزرگ توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادرات در محل مصلی امام خمینی (ره) افزود: سهم خدمات و صنعت در رشد اقتصادی محقق شده سال جاری هفت درصد و کشاورزی 26 درصد است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاون با تزریق منابع شکل نمی گیرد، تاکید کرد، ایجاد روحیه همکاری بقای واحدهای تعاونی را تضمین می کند.
وی افزود: تلاش می کنیم نمایشگاه دستاوردهای تعاونی ها دایمی شود و اتصالات بین تعاونی ها حتی به شکل مجازی ادامه یابد. همچنین درصدد هستیم تالار گفت و گو را برای تعاونگران ایجاد کنیم تا ارتباط افقی و عمودی میان واحدها شکل بگیرد.
ربیعی با بیان اینکه تعاون در ایران سیر تطور مفهومی را طی کرده است، گفت:در دوره هایی در ایران تعاون ارزش مفهومی بوده و بسیاری از مردم تلاش می کردند کالاهای مورد نیاز خود را از تعاونی ها تامین کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی هایی که تصور می کردند با تزریق منابع دوام می آورند، تعطیل شدند و برخی تعاونی ها حتی با جمع کردن مبلغ قابل توجهی از مردم دوام نیاوردند، بنابراین برای توسعه بخش تعاون، باید تشکل ها را توانمند کنیم.
ربیعی با اشاره به اینکه جاری کردن فرهنگ تعاون، نیاز به کار بیشتر دارد، افزود: باید روح تعاون و فایده این بخش در زندگی مردم ملموس شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قوانین بسیار قوی در تعاون وجود دارد، گفت: در صورتی که بخواهیم در زمینه صادرات کار کنیم باید گونه هایی از تعاون شکل بگیرد.
وی با اشاره به اینکه دو معاونت توسعه اشتغال و تعاون در این وزارتخانه توانسته اند مزیت های هر استان را شناسایی کنند، گفت: می توانیم مزیت های شناخته شده را به سطح واقعیت برسانیم. اکنون ایران به عنوان یکی از 20 کشور دارای مزیت گردشگری شناخته شده و می توانیم در حوزه صنایع دستی و بوم گردی تعاونی هایی را در این حوزه ها ایجاد کنیم.
به گفته ربیعی، در زمینه گردشگری نیاز به هتل پنج ستاره نداریم بلکه با بوم گردی می توانیم اشتغال بالایی در این حوزه ایجاد کنیم.
وی از اجازه قانون برای توسعه مشاغل خرد خبر داد و گفت: قانون برای توسعه اشتغال خرد به ما اجازه داده است اما باید همین مبالغ خرد در زمینه اشتغال هزینه شود.
ربیعی با انتقاد از کسانی که سیاست های رفاهی را سیاسی می کنند، گفت: سیاست های رفاهی می تواند در قالب تعاونی ها شکل بگیرد و به عنوان موضوعی اقتصادی و اجتماعی بررسی شود.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی به عنوان مهمترین بخش اقتصادی کشور از استان های مختلف، تولیدات خود را در حوزه های تولید، توزیع و خدمات در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، عمرانی، مسکن، نیرو، انرژی ، بازرگانی، کشاورزی، دامداری، خدماتی ، توزیعی، حمل و نقل، گردشگری، بازارچه های مرزی، صنایع چوب، فرش و صنایع دستی در مدلی جامع ارایه کردند.
حمایت از تولیدات صادرات محور شرکت های تعاونی، یافتن بازارهای جدید صادراتی، هدایت شرکت های تعاونی به سمت تولید کالای صادرات محور، گسترش همکاری و تعامل با سازمان توسعه تجارت، توسعه بازار و برندسازی، ترویج فرهنگ تعاون وکارآفرینی و اشتغال زایی برخی از اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادراتی است.
واگذاری فضای مناسب به تعاونیهای تولیدی فعال برای عرضه کالا و تولیدات خود و دعوت از هیات های تجاری و بازرگانی، رایزنان اقتصادی کنسولگری ها و سفارتخانه های مستقر در ایران و برگزاری نشست های تخصصی از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون است.
نمایشگاه بزرگ توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادراتی از 19 تا 21 دیماه هر روز از ساعت 9:30 تا 17 در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقه مندان است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی