عصر بازار

قائم مقام وزیر صنعت اعلام کرد

مالیات بر ارزش افزوده صنایع صادراتی برمی‌گردد

عصر اعتبار- قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که اخیرا مقرر شده واحدهای صنعتی صادراتی مالیات بر ارزش‌افزوده‌شان برگردد. همچنین قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای اصلاح به مجلس رفته است.

مالیات بر ارزش افزوده صنایع صادراتی برمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران و کارآفرینان رفسنجان در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مالیات مشکل بزرگی برای واحدها است و در کشورهایی که با رکود مواجه شدند مالیات اخذ شده را به واحدها برگردانده‌اند اما در کشور ما با توجه به اینکه معتقدیم مالیات در این شرایط نباید گرفته شود، اما دولت زمانی که پول ندارد حقوق‌ها را بپردازد به مشکل برمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه باغ های پسته رفسنجان در معرض خطر جدی بوده و نمی‌توانند اقتصاد این شهرستان را تأمین کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت مس معین این منطقه است اگر کار مطالعاتی طی مدت یک ‌ماه انجام دهد ما هزینه این مطالعات را پرداخت می‌کنیم تا صنعتی جایگزین پسته در رفسنجان شود.

رحمانی ادامه داد: هر صنایعی که توجیه اقتصادی داشته باشد ورود کند، مانند صنایع وابسته به مس که به طور طبیعی توجیه اقتصادی دارند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شهرک تخصصی مس در شهرستان رفسنجان شد و گفت: شهرک‌های تخصصی هم‌افزایی دارند، فعالیت‌های مرتبط با هم جمع می‌شوند و همدیگر را پوشش می‌دهند.

وی موقعیت جغرافیایی و زیرساخت ها را در رفسنجان مناسب دانست و افزود: تاکنون به 19 هزار و 764 واحد تسهیلات رونق تولید داده ایم اما استان کرمان با وجود اینکه از لحاظ اقتصادی برجستگی‌های زیادی دارد اما آمار پرداختی‌های آن اصلا رضایت‌بخش نیست.

رحمانی خاطرنشان کرد: هر واحد تولیدی که به‌دلیل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی همکاری نمی‌کند خلاف فرمان مقام معظم رهبری عمل کرده است.

بهره‌برداری از 1400 واحد صنعتی نیمه تمام

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره برداری 1400 واحد نیمه تمام در سال جاری در کشور خبر داد.

رحمانی اظهار کرد: مس ظرفیت خوبی است و ذخایر آن در کشور بسیار بالاست.

وی اظهار کرد: آنچه مهم است این است که زنجیره مس را تکمیل کنیم و پیگیر ایجاد چند شهرک تخصصی مس در استان کرمان هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که کل تولیدات مس باید با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم، افزود: اگر تولیدات مس با ارزش افزوده بالا تولید کنیم به ایجاد شغل و رونق اقتصادی مردم منطقه کمک خواهد کرد.

پیش‌بینی ثبات قیمت مس

وی از تصمیم گیری های دولت بر اساس منافع شرکت مس سخن گفت و اظهار کرد: در مقطعی از زمان قیمت مس پایین بود و اکنون قیمت آن بهتر شده اگرچه قیمت آن مانند سابق نیست اما پیش بینی می کنیم در همین رنج قیمت باقی بماند.

رحمانی با بیان اینکه مشکل مالی نباید مانع کار تولیدکنندگان باشد، افزود: اگر تولیدکننده ای چک برگشتی یا بدهی به بانک ها دارد، بانک ها نباید اقدام کنند و استانداران نقش کلیدی در حمایت از تولید کنندگان را دارند.

وی افزود: دلیل اینکه در استان کرمان پرداخت ها کم است برای ما مجهول است و اگر واحدی به دلیل سرمایه در گردش مشکلی دارد، نباید به مانع برخورد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مس را یکی از مزیت های برجسته کشور دانست و از حمایت دولت از افرادی که در حوزه مس فعالیت می کنند، خبر داد و تصریح کرد: 5400  واحد نیمه تمام امسال در کشور باید به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: 33 طرح کلان در کشور داریم که سه طرح در استان کرمان است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو