عصر بازار

از سوی بیمه مرکزی:

سرمد، توانگرترین شرکت بیمه شناخته شد

عصر اعتبار- براساس گزارش ارائه شده از سوی بیمه مرکزی، بیمه سرمد در میان شرکت‌های بیمه‌ای فعال در کشور، از بالاترین سطح توانگری مالی برخوردار است.

سرمد، توانگرترین شرکت بیمه شناخته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سرمد که در سالهای پیش نیز موفق یه کسب رتبه توانگری مالی در سطح یک شده بوده، در سال 1395 این سطح از توانگری را حفظ کرده، این شرکت درمیان شرکت‌هایی که موفق به کسب رتبه توانگری مالی در سطح یک شده‌اند نیز در رتبه اول قرار دارد.
با توجه به آیین‌نامه بیمه مرکزی در خصوص نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، موسسات بیمه در 5 رتبه قرار می‌گیرند و شرکت‌هایی چون بیمه سرمد که در سطح یک و وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگری آنها برابر100 درصد یا بیشتر بوده و برای ایفای تعهدات خود از توانایی کافی برخوردارند. این شرکت‌ها امکان فعالیت در حوزه‌های متعدد بیمه‌ای را دارند و با توجه به توانگری بالای مالی‌شان، از امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف نیز برخوردارند.
باتوجه به آیین‌نامه بیمه مرکزی، نسبت توانگری مالی سطح دو، بیش از 70 درصد و کمتر از 100 درصد است و به این معناست که شرکت بیمه مورد نظر توانایی ایفای تعهدات خود را دارد اما برای رسیدن به شرایط مطلوب، به ترمیم و تقویت وضعیت مالی خود نیاز دارد.
نسبت توانگری مالی سطح سه، بیش از 50 درصد و کمتر از 70 درصد است و برابر مقررات موجود، شرکت بیمه‌ای که در سطح سه قرار میگیرد، موظف به اعلام برنامه ترمیم وضعیت مالی دو ساله به تفکیک هر سال بوده و باید برنامه افزایش سرمایه برای 2 سال آتی را نیز ارایه کنند.
سطوح توانگری مالی چهار و پنج از نامساعد بودن وضعیت توانگری یک شرکت بیمه خبر می‌دهند و در صورتیکه توانگری مالی یک موسسه بیمه در سطح پنج باشد، بیمه مرکزی مجاز است پروانه فعالیت آن موسسه را در یک یا چند رشته بیمه‌ای تعلیق یا ابطال کند.
گفتنی است باتوجه به گزارش‌های بیمه مرکزی، بیمه سرمد در سه سال گذشته نیز در سطح یک توانگری مالی قرار داشته و حال حاضر، در میان شرکت‌های بیمه‌ای که رتبه یک توانگری مالی را کسب کرده‌اند، از مطلوب‌ترین وضعیت برخوردار است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی