عصر بازار

تحلیلگر بین المللی:

روحانی در تحقق اهداف اقتصادی خود موفق بود

عصر اعتبار- مشاور خاورمیانه شرکت بین المللی خدمات مشاوره ای ست ادوایسری (Middle East Consultant at SET Advisory ) انگلیس می گوید، حسن روحانی رییس جمهوری ایران تا حدود زیادی موفق شده است به اهداف اقتصادی خود دست یابد.

روحانی در تحقق اهداف اقتصادی خود موفق بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «بسیم الاحمدی»(Basim Al-Ahmadi) در مقاله ای که در مجله او زد وای(OZY) آمریکا منتشر شد، نوشت: تهران دانست که باید با جهان تعامل داشته باشد و خطر تحریم ها را از بین ببرد، بنابراین روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران، تلاش ها برای امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و باز کردن اقتصاد کشور را به روی تجارت خارجی رهبری کرد.
این تحلیلگر بین المللی که از بنیانگذاران پایگاه خبری تحلیلی گلوبال ریسک اینسایتس( cofounder of Global Risk Insights) است، با اشاره به لغو تحریم های هسته ای، صف کشیدن شرکت های خارجی برای ورود به بازار 80 میلیونی ایران و امضای شمار زیادی قرارداد تجاری میان ایران و کشورهای خارجی، افزود: از وقتی روحانی در سال 2013 قدرت را به دست گرفت تا کنون تا اندازه زیادی توانسته است به اهداف اقتصادی دولت خود جامه عمل بپوشاند.
بسیم الاحمدی تصریح کرد: نرخ رشد اقتصاد ایران در سال 2016 پنج درصد برآورد می شود و همین مقدار نیز برای سال 2017 انتظار می رود.
این تحلیلگر بین المللی گفت: روحانی برای اجرای برنامه های اقتصادی که به بهبود فضای کسب و کار در ایران کمک می کند، از قبیل توسعه زیرساخت ها، کاهش خط قرمزها و اصلاح یارانه ها به طور نزدیکی با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران کار می کند.

**حرکت اصلاحی روحانی نیرومندتر از آن است که از بین برود
مشاور خاورمیانه شرکت بین المللی خدمات مشاوره ای ست ادوایسری انگلیس همچنین نوشت : اطلاح طلبان در ایران، به خاطر پیشرفت اقتصادی آهسته دولت روحانی، در انتخابات پارلمانی سال گذشته توفیق چشمگیری بدست آوردند.

**ترامپ برجام را پاره نمی کند
به اعتقاد این تحلیلگر بین المللی، سخت است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا بتواند برجام را پاره کند.
وی نوشت:روحانی برنامه جامعی را در داخل کشور هدایت می کند که سرمایه گذاری خارجی محور اصلی آن برای توسعه اقتصادی است.
به اعتقاد این تحلیلگر بین المللی، برنامه جامع روحانی، اطلاح طلبان را در انتخابات ریاست جمهوری بهار 2017 ایران، در موقعیت قوی قرار می دهد.
برنامه جامع اقدام مشترک در 14 ژوئیه 2015 (23 تیر 1394) امضا و در 17 ژانویه 2016 (27 دی 1394) تحریم های هسته ای ایران لغو شد.
رفع انسداد دلارهای بلوکه شده، نوسازی ناوگان هوایی و ورود فناوری های نوین از جمله دستاوردهای عینی برجام برای اقتصاد کشور بوده است..

برچسب ها
پورسعید خلیلی