عصر بازار

معاون سازمان ثبت احوال:

مردم برای دریافت اسناد هویتی، نرخ مصوب را پرداخت کنند

عصر اعتبار- معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت :مردم برای هریک از خدمات شناسنامه ای همچون صدور و تعویض شناسنامه، نرخ مصوب سالیانه مجلس شورای اسلامی را پرداخت کنند.

مردم برای دریافت اسناد هویتی، نرخ مصوب را پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا افزود: هر کدام از خدماتی که از سوی ثبت احوال ارائه می شود دارای مصوبه مختص به خود است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال بر اساس تعرفه سال 1395 صدور شناسنامه اولیه یکصد هزار ریال، ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی تا یک ماه 150هزار ریال وبرای ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی از یک تا سه ماه، 200هزار ریال است .
پور منتی با اشاره به اینکه زمان ثبت مهلت قانونی برای ولادت 15 روز است، گفت : تعرفه انواع خدمات دیگر سازمان ثبت احوال در پایگاه این سازمان به نشانی www.sabteahval.ir موجود است و متقاضیان برای اطلاع از نرخ این خدمات می توانند به آن مراجعه کنند.
وی خاطر نشان کرد: کسانی که برای استفاده از خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت (در اکثر کلان شهر ها و شهرها ) مراجعه می کنند این دفاتر یک مبلغ به عنوان کارمزد خدمات ازاین افراد دریافت می کنند که رقم کارمزد این خدمات در کارگروه هر استان تعیین می شود و بنابر این این مبلغ در استان های مختلف ،متفاوت است که این هزینه ها مربوط به ثبت احوال نیست.
وی اعلام کرد: به عنوان مثال برای گرفتن شناسنامه در تهران 125 هزار ریال دریافت و تاکید می شود این رقم مربوط به سازمان ثبت احوال نیست و شامل هزینه تحویل این خدمت در منزل است.
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اظهار کرد:تمام نرخ های مصوب که در دفاتر پیشخوان باید برای انجام این گونه خدمات دریافت کنند در این دفاتر نصب شده است و مردم برآن اساس باید رقم های اعلام شده را پرداخت کنند .
وی اعلام کرد: چنانچه مردم تخلفی از رقم اعلام شده در این خصوص مشاهده کنند، می توانند از طریق شماره های تلفن های ، رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت 61912222-(021 )، تلفن رسیدگی به امور ثبت احوال 66742876-(021) - 66710270-(021) وخدمات ثبت غیر دولتی 021-60902636و60902635 تماس بگیرند.

** در اکثر شهرها برای تعویض شناسنامه مشکلی نداریم
پور منتی ادامه داد: مشکل خاصی در خصوص تعویض شناسنامه و گرفتن شناسنامه های نمونه جدید در اکثر شهرها نداریم، اما در تهران به دلیل حجم بالای متقاضیان چنانچه در شناسنامه افرادی (نمونه قدیمی ) تغییری از نظر مشخصات لحاظ نشده است نیازی به تعویض نیست.
وی اعلام کرد: در زمان حاضر اولویت در تهران برای تعویض شناسنامه با کسانی است که شناسنامه های آنان مفقود یا مستعمل یا تغییری در مشخصات آن انجام شده است و یا اینکه عکس شناسنامه خیلی قدیمی باشد و اکنون با سن فرد اختلاف زیادی داشته باشد.
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: اگر کسی در شهرهای کوچک، تقاضای صدور شناسنامه داشته باشد در همان روز، شناسنامه خود را دریافت می کند و این زمان برای شهرهای دیگر، سه تا چهار روز است و برای تهران زمان بیشتری را لازم داریم .
وی تاکید کرد: در حال حاضر 98 درصد از ولادت ها و فوت ها در کشور درمهلت قانونی ثبت می شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی