عصر بازار

در جلسه هیات دولت به ریاست رییس جمهوری تصویب شد؛

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور

عصر اعتبار- دولت با اختصاص مبلغ ۴۱۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور موافقت کرد.

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات وزیران شامگاه یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.
بر این اساس، مبلغ یکصد میلیارد و بیست میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از برف اخیر و حوادث غیرمترقبه در استان گیلان اختصاص یافت.
همچنین مبلغ 13 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی به آسیب‏دیدگان ناشی از برف اخیر استان یادشده با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با ضمانت زنجیره ای به منظور بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی پرداخت می شود.
دولت همچنین مبلغ 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل منابع کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از برف و سرمازدگی به بخش کشاورزی با سود و کارمزد 10 درصد با بازپرداخت حداکثر 5 سال به خسارت دیدگان اختصاص داد.
اعضای دولت همچنین با اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای خرید واکسن و کنترل تب برفکی دام به سازمان دامپزشکی کشور موافقت کردند.
*اختصاص یارانه به تولیدکنندگان کشمش
هیات وزیران در این جلسه مقرر کرد که به منظور حمایت از باغداران تولیدکننده کشمش و حفظ سهم صادرات آن در بازارهای جهانی، به تمامی باغداران تولیدکننده محصول، به ازای هر کیلوگرم 5000 ریال یارانه پرداخت شود.
*ممنوعیت واردات خودروهای با عمر بیش از یک سال
هیات وزیران به منظور فراهم نمودن ساز و کار هماهنگ و کارآمد برای کنترل کالاهای با کیفیت و همچنین جلوگیری از واردات خودروهای سواری مستعمل، با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش و ورود خودروی نو که از زمان ساخت آن بیش از یک سال گذشته باشد، موافقت کرد.
*تصویب مواد دیگری از لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده
اعضای دولت همچنین مواد دیگری از لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی و به تصویب رساندند.
مجتمع ذوب آهن پاسارگاد از تسهیلات اعطایی حساب ذخیره ارزی برخوردار می شود
با تصویب دولت، مجتمع ذوب آهن پاسارگاد از مزایای نرخ ترجیحی تسهیلات حساب ذخیره ارزی در مناطق کمتر توسعه یافته برخوردار می شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو