عصر بازار

ایران در زمره‌ بازارهای هدف صادراتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ میلادی

عصر اعتبار- وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس در گزارشی که شامگاه دوشنبه منتشر شد، از ایران به‌عنوان یکی از بازارهای هدف صادراتی‌اش در سال ۲۰۱۷ میلادی یاد کرد.

ایران در زمره‌ بازارهای هدف صادراتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ میلادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، براساس گزارش وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، این کشور در سال جدید میلادی 50 بازار هدف صادراتی مشخص کرده است.
در این گزارش، دولت انگلیس از صاحبان تجاری این کشور خواسته است که به دنبال به دست آوردن بازارهای جدید و نیز جذب تقاضا برای کالاها و خدمات بریتانیا باشند.
براساس این گزارش، سهم صادرات از تولید ناخالص داخلی انگلیس بالغ ‌بر 511 میلیارد پوند برآورد شده و بدین منظور وزارت تجارت بین‌الملل این کشور فرصت‌های تجاری و اقتصادی در 20 حوزه مختلف در بیش از 50 بازار هدف صادراتی برای صاحبان تجاری این کشور مشخص کرده است.
به گفته وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، این وزارتخانه با مشخص کردن فرصت‌های تجاری در بازارهای یاد شده، کمک‌های لازم را به شرکت‌های انگلیسی در بازارهای خارجی به عمل خواهد آورد.
'لیام فاکس' وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در این مورد گفته است: 'با آمدن سال جدید میلادی؛ فرصت‌های جدید نیز خلق خواهند شد و من از صاحبان تجاری اعم از کوچک، متوسط و بزرگ کشور می‌خواهم که از فرصت‌های یاد شده استفاده کنند.'
وی افزود: کشور بریتانیا در بسیاری از بخش‌ها از جمله در خدمات مالی و فناوری از جمله کشورهای سرآمد است و وزارت تجارت بین‌الملل در حال حاضر بیش از 50 کشور که می‌توانند از تخصص‌های بریتانیا استفاده کنند، مشخص کرده است ضمن اینکه به همکاری خودمان برای کشف فرصت‌های تجاری بیشتر در سایر کشورهای جهان ادامه خواهیم داد.
براساس گزارش وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، علاوه بر ایران، حوزه آفریقا، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، عراق، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، مالزی، هلند، نیوزیلند، عمان، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، تایوان، تایلند، تونس، ترکیه و آمریکا از جمله بازارهای هدف این کشور بشمار می‌آیند.
براساس گزارش وزارت تجارت بین الملل انگلیس، تجارت با این کشورها منجر به ارزش ‌افزوده و بازگشت سرمایه خواهد شد.
به گفته این وزارتخانه، صدور کارخانه‌ها پیشرفته، فعالیت در حوزه هوا و فضا، خودروسازی، بهداشت، دفاع و امنیتی، اقتصادی، ورزشی، فناوری ، محصولات غذایی، نفت و گاز، هسته‌ای، زیرساخت و خدمات مالی از جمله عرصه‌های قابل همکاری با این کشورها هستند.
صادرات نرم‌افزارهای دستگاه‌های کنترل هوایی به حوزه آمریکای لاتین، صادرات فناوری پنل‌های خورشیدی به آفریقا، صادرات برنامه‌های تلویزیونی به آمریکا، ایجاد پارک تفریحی در چین، اجرای طرح‌های انرژی در کنیا، صادرات کارخانه‌های پیشرفته به برزیل، گرفتن طرح‌های زیرساختی از جمله در زمینهٔ خطوط ریلی در هنگ‌کنگ و چین، ارائه خدمات مالی به کشورهایی همانند استرالیا و برزیل، صادرات فناوری به هند ، ژاپن و مکزیک و ارائه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به چین و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله پیشنهادهای وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس به صاحبان تجاری این کشور بوده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی