عصر بازار

قیمت خانه بالا رفت

عصر اعتبار- تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران، از افزایش ۶ درصدی قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در تابستان امسال حکایت دارد.

قیمت خانه بالا رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 541 هزار و 600 تومان با میانگین مساحت 277 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.3 درصد افزایش داشته‌ است. همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 21.1 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 5.3 درصد کاهش داشته است.

همچنین بنا به این گزارش، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونیمعامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 272 هزار و 500 تومان با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمر بنای 9سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 24.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشته است.

در همین حال، متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 22 هزار و 514 تومان با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 6.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 34.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.4 درصد، افزایش داشته است.

 

برچسب ها
پورسعید خلیلی