عصر بازار

بانک جهانی افزایش رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۱۷ را پیش بینی کرد

عصر اعتبار- بانک جهانی از شتاب اندک رشد اقتصاد دنیا به دلیل کاهش فشارها بر صادرکنندگان کالا در بازارهای نوظهور و پایان رکود برزیل و روسیه از طریق افزایش قیمت نفت و کالا خبر داد.

بانک جهانی افزایش رشد اقتصادی دنیا در سال ۲۰۱۷ را پیش بینی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، بانک جهانی در آخرین گزارش خود از چشم انداز اقتصادی دنیا پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 2017 از 2,3 درصد سال گذشته به 2.7 درصد افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، این بانک اعلام کرده است: رشد اقتصاد کشورهای پیشرفته از 1,6 درصد در سال 2016 به 1.8 درصد در سال 2017 خواهد رسید در حالیکه اقتصاد کشورهای نوظهور و در حال توسعه از 3.4 درصد سال گذشته به 4.2 درصد در سال جدید میلادی رشد خواهد کرد.

جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: بعد از سال ها رشد ناامیدکننده اقتصاد جهان، اکنون افق روشنی در پیش داریم. اکنون زمان استفاده از این فرصت و افزایش سرمایه گذاری های مردمی و زیربنایی است.

این در حالی است که به دلیل برنامه های پیشنهادی مختلف دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا از جمله اجرای محرک های مالی از کاهش مالیات گرفته تا افزایش هزینه های زیربنایی در این کشور، بلاتکلیفی های قابل توجهی در مورد آینده وضعیت اقتصادی دنیا وجود دارد.

بانک جهانی رشد اقتصادی آمریکا را نیز در سال 2017 حدود 2,2 درصد نسبت به 1.6 درصد سال 2016 پیش بینی کرده است اما این افزایش می تواند بیشتر از 2.2 درصد باشد و اثرات آن فراتر از مرزهای آمریکا پیش برود.

بانک جهانی در گزارش خود آورده است: افزایش رشد اقتصادی آمریکا به دلیل اجرای محرک های مالی و یا برنامه های دیگر ممکن است موجب رشد قابل توجه اقتصاد کل دنیا شود. اما این مسئله علاوه بر این می تواند منجر به افزایش نرخ بهره و شرایط مالی سخت تری شود که تأثیر معکوس بر برخی از بازارهای نوظهور وابسته به تأمین مالی خارجی خواهد گذاشت.

همچنین بلاتکلیفی در مورد سیاست های اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد سرمایه گذارها پول خود را تا روشن نشدن این سیاست ها، در حاشیه نگه دارند.

بانک جهانی در مورد چین هم اعلام کرده است، رشد اقتصادی این کشور به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد به طوریکه از 6,7 درصد سال 2016 به 6.2 درصد در سال 2017 خواهد رسید اگرچه برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا مثل اندونزی و تایلند رشد بالاتری را تجربه خواهند کرد.

بنابراین گزارش، رشد اقتصادی هند نیز به دلیل اجرای برخی سیاست های مالی، از 7 درصد در سال 2016 به 7,6 درصد در سال 2017 شتاب خواهد گرفت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو