عصر بازار

حیدری عنوان کرد؛

اجرای طرح رتبه‌بندی بانک‌ها

عصر اعتبار- معاون نظارتی بانک مرکزی از نهایی شدن نظام ارزیابی بانک‌ها در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۲۰۰ تعاونی اعتبار در سال‌جاری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و ساماندهی ۳ هزار صندوق قرض‌الحسنه هم نهایی خواهد شد.

اجرای طرح رتبه‌بندی بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، فرشاد حیدری با اعلام اینکه از زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی داشتن شبکه پولی و مالی مناسب است، گفت: همچنین برای تامین مالی پروژه‌ها و گردش اقتصاد کشور نیز لازم است تا زیرساخت‌های مناسبی داشته باشیم.

معاون نظارتی بانک مرکزی اظهارداشت: برای اقتصاد رو به رشد، شبکه بانکی مقتدر،‌ سالم و پویا لازم است. یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی در بخش نظارتی رتبه بندی شبکه بانکی کشور است.

حیدری ادامه داد: اگر بخواهیم بدانیم که بانک‌ها سلامت هستند، باید از ابزارهای ارزیابی بانک‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر با استفاده از چند روش استاندارد جهانی،‌ بانک‌ها را رتبه بندی می‌کنیم که در نهایت منجر به این می‌شود که بانک‌ها سالم کار کنند و نظام مالی پایداری داشته باشیم.

وی افزود: از سویی در قالب رتبه بندی بانک‌ها، اشکالات کار به صورت زودهنگام شناسایی خواهند شد و بانک‌ها به روز و بر اساس استانداردهای جهانی اداره می‌شوند. از سویی بانک‌ها در این راه میذتوانند به تولید نیز کمک کنند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی بیان داشت: این کار امسال در بانک مرکزی دنبال شد و از سویی با رتبه بندی، اشکالات کار نیز به هیات مدیره‌های بانک‌ها ابلاغ شد تا در یک دوره زمانی مشخص نسبت به رفع اشکالات اقدام کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی درباره ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی گفت: در سال جاری مراحل نهایی این طرح در حال عملیاتی شدن است و به دنبال آن هستیم که نظام مالی به صورت کاملا قانونمند و مجاز فعالیت کند که مردم نیز بتوانند به آنها اطمینان کنند؛ در عین حال فعالان اقتصادی نیز بتوانند به مراکز قانونی مراجعه داشته باشند.

به گفته حیدری، اقدامات در زمینه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در مراحل نهایی است و کارها پیشرفت خوبی دارد. در حال حاضر، لیزینگ‌ها، صرافی‌ها، صندوق‌های قرض الحسنه، تعاونی‌های اعتباری و موسسات مالی اعتباری در بازار پولی کشور فعالیت دارند.

وی از نهایی شدن ساماندهی 3 هزار صندوق قرض‌الحسنه در سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 200 تعاونی اعتباری نیز مجوز فعالیت دریافت کرده است و بقیه نیز باید در صورتی که بخواهند به فعالیت ادامه دهند باید مجوز دریافت کنند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی همچنین ساماندهی موسسات مالی و اعتباری موجود را از برنامه‌های آینده اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی برشمرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو