عصر بازار

رئیس بانک HSBC انگلیس اعلام کرد

بحران خروج از اتحادیه اروپا بر بانک‌های انگلیس

عصر اعتبار- رئیس بانک HSBC انگلیس اعلام کرد: موسسات مالی زیرمجموعه این بانک با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از انگلیس به فرانسه یا ایرلند تغییر مکان خواهند داد.

بحران خروج از اتحادیه اروپا بر بانک‌های انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، داگلاس فلینت رئیس بانک HSBC انگلیس اعلام کرد: با توجه به تاثیرات منفی خروج لندن از اتحادیه اروپا موسسات مالی زیرمجموعه این بانک با هدف به دور ماندن از این تاثیرات منفی، از انگلیس به فرانسه یا ایرلند تغییر مکان خواهند داد.

وی در سخنرانی خود در برابر کمیته خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد: در صورتی که انگلیس حق روادید خود را پس از خروج از اتحادیه اروپا از دست دهد احتمالا زیرمجموعه‌های این بانک به فرانسه یا ایرلند نقل مکان می‌کنند.

وی همچنین خواستار آن شد که روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فارغ از زمان‌بندی اعلام شده در مذاکرات چند سال به طول انجامد تا بانک‌ها و موسسات مالی فرصت کافی برای تغییر مکان و استخدام نیروی کار جدید در کشورهای مقصد را داشته باشند.

در روز 23 ژوئن سال گذشته میلادی در یک همه پرسی حدود 52 درصد از مردم انگلیس خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا شدند. طی ماه‌های گذشته نیز نخست‌وزیر این کشور از آغاز قریب‌الوقوع مذاکرات با مقامات اروپایی برای کلید خوردن خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر داده است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگرانی ‌ها نسبت به ابهامات موجود در آینده تجاری شرکت‌های حاضر در انگلیس را افزایش داده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی