عصر بازار

یک بانک آمریکایی هشدار داد

تداوم تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

عصر اعتبار- بانک مریل لینچ آمریکا هشدار داد:تشدید مناقشات تجاری موجود بین آمریکا و چین همچنان مهمترین عامل تهدیدکننده اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ باقی خواهد بود.

تداوم تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین اقتصاد جهان را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک آمریکایی مریل لینچ آمریکا طی گزارشی اعلام کرد: تشدید مناقشات تجاری بین آمریکا و چین همچنان یکی از مهمترین عامل تهدید اقتصاد جهانی در سال 2017 خواهد بود.

این بانک در گزارش خود آورده است که روابط تجاری آمریکا و چین برای اقتصاد جهانی بسیار حائز اهمیت است چرا که این دو کشور بیشترین توان را برای تحرک بازارهای جهانی دارند.

در گزارش مریل لینچ آمده است این رابطه می‌تواند طی ماه‌های آینده دچار دگرگونی شود چرا که با روی کار آمدن ترامپ احتمال تغییر رویکرد آمریکا نسبت به چین وجود دارد.

ادامه روابط تجاری آمریکا با چین و احتمال تشدید مناقشات تجاری بین این دو کشور به اقدام دولت جدید آمریکا به نامگذاری چین به عنوان سوء استفاده کننده وکنترل کننده واحد پولی یوآن از سوی آمریکا بستگی دارد.

ترامپ بارها گفته است که بسیاری از سیاست‌های چین از جمله طرح کنترل ارزش یوآن از سوی دولت این کشور ناعادلانه است.

ترامپ همچنین چین را به دزدی اطلاعات تجاری محرمانه هک کردن و همچنین محیط کار نامطلوب و قوانین کاری نامتعادل متهم کرده است. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود چین را متهم کرده بود که با دستکاری ارزش واحد پولی خود جذابیت بیشتری به کالاهای خود در برابر کالاهای آمریکایی داده است.

وی تهدید کرده بود که تعرفه واردات تا 45 درصد را علیه کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

وی همچنین در ماه دسامبر شورای ملی تجارت کاخ سفید را تشکیل داد و سرپرستی آن را به پتیر ناوارو سپرد که این مقام آمریکایی به داشتن مواضع سخت علیه چین شهره است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی