عصر بازار

برخلاف روند بازار، سکه کاهش قیمت را تجربه کرد

گرانی مهمان بازار طلا و دلار + نمودار

عصر اعتبار- بررسی بازار طلا، ارز و سکه نشان از آن دارد که ارزش طلا در بازارهای داخلی و خارجی در کنار ارزش دلار در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفته و در حالی که روند کلی ارزش گذاری سکه تمام صعودی بوده، برخلاف روند بازار طلا، تنها برای یک روز افت قیمت را تجربه کرده است.

گرانی مهمان بازار طلا و دلار + نمودار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، بازار طلا و سکه همواره یکی از بازارهای مورد علاقه ایرانی‌ها بوده و هر زمان که نوسانی در این بازار یا دیگر بازارهای موازی رخ می‌دهد، میزان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه تغییر می‌کند.

در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، بازار طلا و سکه در مجموع روند صعودی را برای خود انتخاب کرده است.

اونس جهانی
اونس جهانی در روز شنبه کار خود را با قیمت 1173 دلار و 20 سنت آغاز کرد و این قیمت به واسطه تعطیلات آخر هفته میلادی در روز یکشنبه بار دیگر تکرار شد.

ارزش اونس جهانی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه روند صعودی به خود گرفته و کار را تا جایی پیش برد که قیمت تثبیت شده اونس جهانی در روز پنج شنبه بیش‌ترین ارزش هفته را از آن خود کرد.

ارزش طلا در بازارهای جهانی در آخرین نرخ اعلامی برای روز پنج شنبه، قیمت 1195 دلار و 40 سنت را انتخاب کرده است.

در مجموع اونس جهانی طی یکی هفته مورد بررسی، روند صعودی به خود گرفته است.

دلار آمریکا
در کنار ارزش طلا در بازارهای خارجی، ارزش دلار نقش تعیین کننده در ارزش طلای خام 18 عیار دارد، ارزش دلار در یک هفته مورد بررسی کار خود را در روز شنبه که کف قیمتی بازار نیز بوده با نرخ 3904 تومان آغاز کرد و تا روز چهارشنبه با تکیه بر روند گرانی، ارزش 3979 تومان را برای خود انتخاب کرد، ارزشی که در روز پنج شنبه تکرار شد و بالاترین نرخ هفته را برای خود برگزیده است.

طلای 18 عیار
ارزش طلای خام 18 عیار با توجه به قیمت اونس جهانی و دلار آمریکا در بازار آزاد، در مجموع طی یک هفته مودر نظر روند صعودی به خود گرفته است.

طلای خام 18 عیار در روز شنبه کار خود را با نرخ 114 هزار و 486 تومان آغاز کرد که بررسی‌ها نشان از آن دارد این نرخ ارزان‌ترین و به اصطلاح کف قیمتی در طی هفته برای طلای خام 18 عیار بوده است.

رفته رفته در طی هفته ارزش طلا با تکیه بر روند صعودی دلار و اونس جهانی ارزش خود را تقویت کرده و در روز پنج شنبه به بالاترین قیمت خود رسید.

طلای خام 18 عیار که پایه ارزش گذاری انواع سکه است، در روز پنج شنبه ارزش 115 هزار و 916 تومان را برای خود انتخاب کرده است.

 


سکه تمام بهار
بررسی کلی بازار سکه تمام بهار در طی یک هفته اخیر نشان از آن دارد که روند ارزش گذاری این سکه گران بها تا حدودی با روند ارزش گذاری طلا در بازارهای جهانی و داخلی متفاوت است، زیرا طلا در بازارهای جهانی و داخلی در تمام روزهای هفته روند صعودی خود را حفظ کرده و نوسان منفی را در ارزش گذاری خود دخیل نکرده‌اند اما در روز یکشنبه، ارزش سکه تمام روند نزولی به خود گرفته و به پایین‌ترین قیمت هفته دست پیدا کرده است.

در روز یکشنبه ارزش سکه تمام 1 میلیون و 180 هزار و 400 تومان تعیین شده که این قیمت از قیمت آغازین هفته 8 هزار و 300 تومان کمتر است.

ارزش سکه در پایان هفته به 1 میلیون و 200 هزار و 300 تومان رسیده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی