عصر بازار

رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ به ۲.۷ درصد می رسد

عصر اعتبار- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده که رشد اقتصاد جهانی پس از افت در سال گذشته، در سال ۲۰۱۷ اندکی سرعت بگیرد و به ۲.۷ درصد برسد.

رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ به ۲.۷ درصد می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده که رشد اقتصاد جهانی پس از افت در سال گذشته، در سال 2017 اندکی سرعت بگیرد و به 2.7 درصد برسد. بر اساس این گزارش،  موانع رشد در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه صادر کننده کالا کاهش خواهد یافت و در عین حال تقاضای داخلی در این کشورها قوی باقی خواهد ماند.
در گزارش چشم اندازهای اقتصادی جهان 2017 که توسط بانک جهانی منتشر شده،  پیش بینی شده که رشد در اقتصادهای پیشرفته جهان در سال 2017 افزایش یابد و به 1.8 درصد برسد. اقدامات محرک مالی در اقتصادهای مهم به ویژه در آمریکا ممکن است موجب رشد سریعتر از میزان پیش بینی در داخل و سطح جهان شود، هرچند که افزایش تمهیدات حمایتی در زمینه تجاری می تواند تاثیراتی منفی بر رشد اقتصادی داشته باشد. رشد اقتصادی در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه به طور کلی امسال به 4.2 درصد افزایش خواهد یافت، در حالی که این رقم در سال گذشته 3.4 درصد بوده است.
با این حال، چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سایه عدم قطعیت ناشی از مسیر نامشخص سیاست های آینده اقتصادهای بزرگ قرار دارد. دوره طولانی عدم قطعیت می تواند موجب طولانی شدن دوره رشد کند در بخش سرمایه گذاری شود.
جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی اظهار داشت: «پس از سال ها رشد اقتصادی ناامید کننده، ما شاهد چشم انداز اقتصادی قوی تری را  مشاهده می کنیم... اکنون زمان بهره بردن از این روند (رو به رشد) و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و نیروی انسانی است. این برای شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی پایدار و همه جانبه که برای پایان دادن به فقر مطلق ضرورت دارد، حیاتی است.»
این گزارش تضعیف اخیر رشد سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه را که یک سوم از تولید ناخالص داخلی جهانی و حدود سه چهارم جمعیت و فقرای جهان را تشکیل می دهند را مورد تحلیل قرار می دهد. بر اساس این گزارش، رشد سرمایه گذاری از 10 درصد در سال 2010 به 3.4 درصد در سال 2015 رسیده و احتمالا نیم درصد دیگر در سال گذشته کاهش یافته است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی