عصر بازار

کارگاه های طلاسازی در حال تعطیلی

برق طلای قاچاق در بازار داخلی

عصر اعتبار- کاهش تولیدات داخلی در حوزه مصنوعات طلا موجب شده تا شاهد واردات غیر قانونی این کالابه داخل کشور باشیم.

برق طلای قاچاق در بازار داخلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص آخرین کشفیات طلای قاچاق در کشور گفت: به تازگی چند محموله شمش طلای قاچاق در کشور کشف شده است که از جمله آن می توان به محموله  59 کیلوگرم شمش طلا در اصفهان اشاره کرد؛ علاوه بر این 20 کیلو گرم مصنوعات طلای خارجی قاچاق نیز در اصفهان و کردستان کشف شده است.

وی در ادامه با اشاره به مرجع بودن بازار طلا وارز افزود: افزایش قیمت ارز و طلا در داخل میل به ورود غیرقانونی طلا را بیشتر می کند و در مقابل هنگام کاهش قیمت طلا و ارز قاچاق خروجی طلا بیشتر می شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه درمورد مصنوعات خارجی همواره مبتلا به قاچاق ورودی بوده ایم، افزود: باتوجه به توانایی بالای تولید داخلی،ورود هرگونه مصنوعات خارجی طلا به کشور ممنوع است.

مالیات برارزش افزوده،واحدهای طلاسازی را به تعطیلی کشاند

مهدی کشتی آرایی رییس اتحادیه کشوری طلاوجواهر نیز در گفتگو با خبرنگار صنعت،معدن تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص قاچاق مصنوعات طلا به داخل کشور گفت:کاهش تولیدات داخلی به دلیل ورشکستگی کارگاه هایطلاسازی موجب شده تا بازار داخلی دستخوش ورود طلاهای ساخت خارج شود.

وی درادامه افزود:طلاسازان داخلی توانایی تولید محصولات باکیفیت و قابل رقابت با کشورهای پیشرفته جهان را دارند اما به دلیل پرداخت مالیات برارزش افزوده بالا و به صرفه نبودن تولید شاهد تعطیلی کارگاههای طلاسازی هستیم.

کشتی آرایی در پایان تاکید کرد:با تصویب قوانین اصلاحی در حوزه دریافت مالیات بسیاری از واحد های تولیدی رونق سابق خود را بازمی یابند وقاچاق این کالا نیز در کشور به صفرخواهد رسید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی