عصر بازار

ملزم شدن بهزیستی و کمیته امداد به افزایش مستمری مددجویان

مددجویان نهادهای حمایتی مشمول برخی معافیت ها می شوند

عصر اعتبار- مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی موافقت کرده و اکنون این دستگاه ها ملزم به اجرای افزایش مستمری ها هستند.

ملزم شدن بهزیستی و کمیته امداد به افزایش مستمری مددجویان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال 96 مستمری مددجویان نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) 20 درصد میزان حقوق و مستمری تعیین شده برای سال 96 خواهد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دستگاه های مسئول از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی از ابتدای سال 96 این قانون عملیاتی خواهد شد و دستگاه ها مکلف به اجرای آن هستند.

مدیرکل امور مجلس سازمان بهزیستی با اشاره به معافیت های مالی در نظر گرفته شده برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش مستمری مددجویان در سال 96، مقرر شده برخی از معافیت ها نیز برای افراد کم برخوردار در نظر گرفته شود.

زهرایی از آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیشنهاد روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در مجلس خبرداد و اظهارکرد: طی چند ماه آینده، روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پیشنهادات خود در رابطه با معافیت ها را در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهند کرد و در صورتی که این پیشنهادات بار مالی نداشته باشد، با آنها موافقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه " بحث افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی از سال های قبل همواره مطرح بوده است" تصریح کرد: از سال های قبل نیز بحث افزایش مستمری مددجویان دستگاه های حمایتی همواره مطرح بود اما آنطور که باید اجرایی نمی شد. در حال حاضر با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال 96 این اتفاق محقق خواهد شد زیرا افزایش مستمری ها به یک قانون تبدیل شده و قانون نیز لازم الاجرا است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی