عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

برقراری روابط تجاری بین ایران و آلبانی

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تجار ایرانی و آلبانی اطلاعات کاملی از ظرفیت‌ تجاری دو کشور ندارند، گفت: برقراری روابط بانکی هنوز از مشکلات ماست که امیدواریم با حضور وزیر‌خارجه آلبانی، تسهیلات جدیدی بین دو کشور ایجاد شود.

برقراری روابط تجاری بین ایران و آلبانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامحسین شافعی امروز در دیدار با «دیتمیر بوشانی» وزیر امور خارجه آلبانی که در اتاق بازرگانی ایران انجام شد، گفت: ایران در برهه جدیدی از روابط اقتصاد خارجی قرار دارد و محدودیت‌های سر راه این کشور به سرعت در حال کاهش است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه علاقه مندی کشورهای اروپایی برای برقراری ارتباطات تجاری با ایران بسیار زیاد است، افزود: حضور شما در ایران را به عنوان یک نقطه آغاز جدید برای برقراری روابط اقتصادی بین دو کشور تلقی می‌کنیم و امیدواریم با این سفر گشایش‌هایی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: کشور آلبانی برای ما کشوری تأثیر‌گذار در اروپا به خصوص بلوک شرق اروپا است و معتقدیم که این کشور نقطه اتصالی بین ایران و کشورهای بلوک شرق اروپا است.

شافعی بیان داشت: تجار ایران و آلبانی اطلاعات کاملی از ظرفیت‌ تجاری دو کشور ندارند و ‌می‌توان با مبادلات اقتصادی این خلاء را برطرف کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ایران، آماده ارسال هیات‌‌های تجاری به آلمانی و همچنین آماده پذیرش هیات‌های تجاری از آلبانی است.

وی با بیان اینکه حضور وزیر خارجه آلبانی نشانه اراده قوی برای برقراری ارتباطات تجاری بین دو کشور است، تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که بخش‌های خصوصی کشور را کشور را تجهیز کنیم، تا پاسخ خوبی به اراده مسئولان دو کشور برای برقراری روابط تجاری بدهیم.

شافعی به اجتناب از اخذ مالیات مضاعف اشاره کرد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری و تسهیل رفت و آمد تجاری دو کشور از زمینه‌های بسیار مناسب برای حرکت به سمت برقراری روابط اقتصادی بین دو کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: همچنین می‌توان از مقامات دو کشور درخواست کرد تا زمینه تجارت ترجیحی بین دو کشور را فراهم کنند که این موضوع عامل بسیار مؤثری برای حرکت شتابنده و سریع برای مناسبات اقتصادی خواهد بود.

شافعی با اشاره به آمادگی ایران برای تشکیل کمیته مشترک بین اتاق‌های بازرگانی ایران و آلبانی گفت: با برقراری ارتباط بین این دو کمیته زمینه فعالیت تجاری بیشتر بین دو کشور فراهم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به وضعیت اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما رشد اقتصادی قابل توجهی را آغاز کرده و قوانین و مقررات جدید اقتصادی ایران، تسهیلات کاملا ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم کرده و مطمئن هستیم که ایران در آینده یکی از اقتصادهای مطرح در منطقه خواهد بود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که ‌می‌تواند دروازه ورود آلبانی به کشورهای منطقه و افغانستان باشد.

شافعی همچنین به روابط بانکی اشاره کرد و تصریح کرد: اگرچه این مسئله هنوز به عنوان یکی از مشکلات ما است، اما با برخی از کشورها این مشکل را به حداقل رسانده‌ایم و امیدواریم با حضور وزیر امورخارجه آلبانی و مذاکراتی که انجام می‌شود، در مورد روابط بانکی بین دو کشور هم تسهیلات جدیدی فراهم شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو