عصر بازار

دولت آمریکا موسسه رتبه بندی مودیز را نقره داغ کرد

عصر اعتبار- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، موسسه اعتبار سنجی مودیز توافق کرده که برای حل اختلافش با مقامات فدرال و ایالتی آمریکا در مورد اعتبار سنجی اوراق بهادار رهنی پرریسک در آستانه بحران مالی سال ۲۰۰۸، حدود ۸۶۴ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

دولت آمریکا موسسه رتبه بندی مودیز را نقره داغ کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، موسسه اعتبار سنجی مودیز توافق کرده که برای حل اختلافش با مقامات فدرال و ایالتی آمریکا در مورد اعتبار سنجی اوراق بهادار رهنی پرریسک در آستانه بحران مالی سال 2008، حدود 864 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
این گزارش حاکی است، این موسسه اعتبار سنجی به مصالحه ای با وزارت دادگستری، 21 ایالت و منطقه کلمبیا برای مسکوت گذاشتن ادعاهایی علیه خود دست یافته است. بر اساس این ادعاها، موسسه مودیز در شکل گیری بدترین بحران مالی آمریکا از زمان رکود بزرگ نقش داشته است.
بیل بائر، جانشین دادستان کل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «موسسه مودیز به استانداردهای اعتبارسنجی خود پایبند نبوده و در آستانه وقوع رکود بزرگ به وعده خود مبنی بر شفافیت عمل نکرده است.»
موسسه استاندارد اند پورز نیز در سال 2015 مصالحه مشابهی با دولت آمریکا انجام داد و پذیرفت که یک میلیارد و 375 میلیون دلار جریمه پرداخت کند. موسسه استاندارد اند پورز بزرگترین موسسه اعتبار سنجی جهان است و موسسه مودیز در رتبه دوم قرار دارد.
مودیز اعلام کرده که 437.5 میلیارد دلار به وزارت دادگستری آمریکا پرداخت خواهد کرد و 436.3 میلیون دلار مابقی به 21 ایالت و همچنین منطقه واشنگتن دی سی پرداخت خواهد شد.
بر اساس این مصالحه، مودیز همچنین توافق کرده که اقداماتی را به منظور تضمین درستی اعبتار سنجی های آینده خود در دستور کار قرار دهد.
این مصالحه، به بررسی پرونده موسسه مودیز توسط وزارت دادگستری آمریکا بدون پیگرد قضایی پایان می دهد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی