عصر بازار

شناسایی پردرآمدها با شاخص های جدید در دستور کار دولت

عصر اعتبار- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت در حال حاضر در حال شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه بگیران بر اساس شاخص‌هایی است که در قانون بودجه ۹۵ مشخص‌شده است اما این روند دشوار و زمان‌بر بوده و به‌تدریج در کشور عملیاتی خواهد شد.

شناسایی پردرآمدها با شاخص های جدید در دستور کار دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ایرج ندیمی در خصوص حذف یارانه پردرآمد ها در لایحه برنامه ششم توسعه، افزود:در ماده 94 لایحه برنامه ششم توسعه تنها محل هزینه کرد منابع حاصل از حذف خانوارهای پردرآمد مشخص شده و مدیریت این روند بر عهده دولت گذاشته شده است که با تدبیر دولت به تدریج در کشور عملیاتی می شود.

به گفته وی، بر اساس ماده 94 لایحه برنامه ششم توسعه دولت ملزم به حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص منابع آن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی شده است.

وی افزود: به‌منظور حذف یارانه پردرآمدها برای دولت عددی تعیین نشده است ازاین‌رو دولت نیز این روند را در دستور کار قرار داده و به‌تدریج اجرایی خواهد کرد اما عمده مشکل دولت در این بخش شناسایی این افراد است.

ندیمی تصریح کرد: دولت در شناسایی افراد با توجه به بانک اطلاعاتی موجود به‌منظور حذف پردرآمدها با چالش‌هایی مواجه است ازاین‌رو عمده مشکل در این بخش خلأ اجرایی از منظر شناسایی خانوارهای پردرآمد است که البته گزینش در این بخش دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: در ماده 94 لایحه برنامه ششم توسعه تنها محل هزینه کرد منابع حاصل از حذف خانوارهای پردرآمد در پرداخت یارانه مورد مشخص‌شده و گفته‌شده است در صورت حذف پردرآمدها منابع حاصل از آن باید در چه بخش‌هایی مصرف شود.

وی یادآور شد: مدیریت پرداخت یارانه در طول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر عهده دولت بوده است ازاین‌رو در خصوص سرعت و میزان حذف پردرآمدها نیز دولت باتدبیر و به‌ مرور زمان این مسئله را اجرایی خواهد کرد.

ندیمی در پایان تصریح کرد: دولت در حال حاضر در حال شناسایی پردرآمدها بر اساس شاخص‌هایی است که در قانون بودجه 95 مشخص‌شده است اما این روند دشوار و زمان‌بر است که به‌تدریج در کشور عملیاتی خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 18 دی‌ماه در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه ماده 94 این لایحه را با 183 رأی مخالف،10 رأی موافق و 1 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن علنی تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه نمایندگان مجلس دولت موظف کردند در طول اجرای قانون برنامه هرسال حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی را علاوه بر یارانه موجود متناسب با محرومیت 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و از محل منبع هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف خانواده‌های پردرآمد تأمین و در ردیف خاص بودجه سنواتی و از طریق سازمان‌های مذکور پرداخت کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو