عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

درآمد مالیاتی تا پایان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمدهای مالیاتی از ۱۱۳هزار میلیارد تومان سال آینده تا پایان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

درآمد مالیاتی تا پایان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد حسینی  با اشاره به ویژگی‌های برنامه‌های ششم توسعه اظهار داشت: در حال حاضر برنامه در صحن مجلس جمع‌بندی و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است. ابتدا نگاه دولت این بود که احکامی را برای اجرای برنامه از مجلس اجازه بگیرد، اما خود برنامه نبود. پس از آن نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با همکاری دولت و دیگر مراکز علاوه بر اولویت دولت برنامه را تهیه و با نگاهی فراتر تدوین شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه منابع درآمدی در سال‌های پیش رو برنامه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بر این اساس دولت در لایحه بودجه سال 96 مبلغ 113 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی را پیش‌بینی کرده و تا پایان سال برنامه این میزان به 120 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گفته این نماینده مجلس، نسبت اعتبارات هزینه‌ای به کل و نسبت‌های بودجه‌ای در جداول کمی شماره 4 پیش‌بینی شده است همچنین سهم نفت در هزینه‌های جاری بودجه باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: سهم نفت از هزینه‌های جاری به قیمت ثابت از 111 هزار میلیارد تومان کنونی نهایتاً به 200 هزار میلیارد تومان تا پایان برنامه خواهد رسید.

حسینی به دیگر مواد برنامه اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت به حوزه وزارت بهداشت سپرده شد و صندوق فولاد در حوزه رفاه ماند.

وی ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری تعرفه‌های بیمه‌ای در وزارت رفاه باقی ماند و یکی از دیگر موارد همسان‌سازی حقوق بازنشستگی با شاغلان بود که پیش‌بینی‌های خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی احکام مورد نظر در آموزش و پرورش و آموزش عالی، افزایش رشد 5 درصدی کشاورزی به 8 درصد و همچنین استفاده از منابع مالیات ارزش و افزوده در حوزه ورزش و جوانان را از مفاد برنامه ششم دانست.

برچسب ها
پورسعید خلیلی