عصر بازار

ارزیابی رئیس اتاق تهران از نوسانات نرخ ارز

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر دولت در دو سال گذشته نرخ ارز را متناسب با مابه‌التفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی متعادل می‌کرد، امروز شاید شاهد نوسان قیمت‌های آن نبودیم.

ارزیابی رئیس اتاق تهران از نوسانات نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز دوشنبه در حاشیه نشست خبری اعطای نشان امین الضرب به کارآفرینان خوشنام و برجسته در جمع خبرنگاران درباره نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: در صورتی‌که دولت در 2 سال گذشته به تدریج قیمت ارز را متناسب با مابه التفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی متعادل می‌کرد، شاید امروز شاهد چنین نوساناتی نبودیم.

وی افزود: البته بحث انتخابات آمریکا و روی کارآمدن دونالد ترامپ در این کشور مقداری تاثیر روانی بر روی قیمت‌ها داشت ولی امیدوار هستیم تا دولت در زمینه یکسان‌سازی نرخ ارز هرچه سریعتر به جمع‌بندی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره برجام و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: باید ببینیم در صورتی‌که برجام نبود، چه اتفاقاتی در کشور می‌افتاد؟ شاید صادرات نفت کشور در صورت نبود برجام به کمتر از 500 هزار بشکه در روز می‌رسید در حالی‌که این رقم در حال حاضر به حدود 2 میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است.

خوانساری تاکید کرد: نباید تنها توقع داشته باشیم که برجام مسائل اقتصادی کشور را حل کند زیرا عمده مشکلات اقتصادی کشور ساختاری و از گذشته است.

وی به اظهارات روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: زمانی که طیب‌نیا وزیر اقتصاد بدهی دولت را 700 هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند، این موضوع ارتباطی با برجام ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور را کمبود سرمایه و تامین مالی دانست و افزود: اقتصاد کشور مشکلات ساختاری دارد و تحریم‌ها بر آنها سوار شد؛ برای گشایش‌های اقتصادی باید مشکلات ساختاری و داخلی اقتصاد کشور را حل کنیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی