عصر بازار

رشد ۸ درصدی قیمت مسکن در ۹ ماهه امسال

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه با ثبات سیاسی-اقتصادی در کشور باید منتظر رونق نسبی در بازار مسکن طی سال‌های آینده بود، گفت: شاخص‌های پیش‌نگر حاکی از افزایش ۵ تا ۸ درصدی قیمت مسکن زیر قیمت تورم است.

رشد ۸ درصدی قیمت مسکن در ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حامد مظاهریان با اشاره به اینکه دخالت دولت‌ها در بازار مسکن که همیشه مبتنی بر ساخت و ساز توسط مردم بوده به وسیله دولت سفارش نمی‌شود،گفت:شاخص‌های پیش‌نگر در 9 ماهه اول امسال امیدبخش است. در حال حاضر ما شاهد حدود 9 درصد افزایش مبایعه‌نامه‌ها هستیم و حدود 5 تا 8 درصد افزایش قیمت در بازار مسکن رخ داده که زیر قیمت تورم گزارش می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 9 درصدی مبایعه‌نامه‌ها از افزایش 5 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در 6 ماه نخست سال افزود: تا کنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری انجام شده است.

مظاهریان خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری افزایش 5 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی را داشتیم که این شاخص‌های پیش‌نگر نشان می‌دهد سیاست دولت تقویت عرضه و تقاضاست و این سیاست به شروع رونق در بازار کمک فراوانی کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با ثبات سیاسی-اقتصادی در کشور روند رونق نسبی در بازار مسکن بتواند در سال‌های آینده به نتیجه دلخواه برسد.

مظاهریان گفت: ما در حال حاضر بالاترین میزان کمک به خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان را در کشور داریم و آمارها نشان می‌دهد که استقبال در این حوزه به حدی بوده که 160 هزار نفر در این حساب‌ها پس‌انداز کرده‌اند و حدود 2 هزار و 600میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری شده است.

وی افزود: دو برابررقم سپرده‌گذاری شده در بانک مسکن در سال 96 به بازار مسکن تزریق می‌شود و همه این‌ها نشان‌دهنده سیگنال‌های خوبی برای سازندگان است تا برای سال آینده به بازار مسکن ورود کنند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی