عصر بازار

اختصاص ۱۱ میلیارد دلار به صندوق اسلامی مالزی در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- صندوق آتیه کارکنان مالزی در راستای تقویت بازار تأمین مالی اسلامی این کشور، مبلغ ۵۰ میلیارد رینگیت (۱۱ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۸ به صندوق اسلامی اختصاص خواهد داد.

اختصاص ۱۱ میلیارد دلار به صندوق اسلامی مالزی در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، این مبلغ بیش از 20 تا 30 میلیارد رینگیتی است که صندوق کارکنان مالزی پیشتر تخمین زده بود.

مالزی از نظر مقررات، استانداردسازی و صکوک یکی از بازارهای پیشرو جهان در زمینه صنعت تأمین مالی اسلامی به شمار می رود به طوریکه در نیمه نخست سال 2016 بیش از نیمی از اوراق صکوک جهان را منتشر کرده است.

صندوق آتیه کارکنان مالزی پیش از این نیز مبلغ 100 میلیارد رینگیت به صندوق اسلامی این کشور اختصاص داده بود که این رقم معادل حدود 15 درصد از مجموع 681.71 میلیارد رینگیت سرمایه گذاری آن در مارس 2016 است.

این صندوق در بیانیه ای اعلام کرده است، از 100 میلیارد رینگیت اولیه، 59.03 میلیارد رینگیت تا کنون برداشت شده است.

شهلیر ریدزا ریدزوآن مدیر ارشد اجرایی این صندوق گفت: پیش بینی کرده بودیم حداقل نیمی از این 100 میلیارد رینگیت برداشت شود. برای سال 2018، 50 میلیارد رینگیت دیگر به صندوق اسلامی اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: حدود 45 درصد از مجموع سرمایه گذاری های صندوق آتیه کارکنان مالزی مطابق با شریعت است و انتظار داریم این میزان سالانه به طور متوسط حداقل 25 میلیارد رینگیت افزایش یابد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی