عصر بازار

معاون وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

پرداخت ۷۰۰ هزار وام ازدواج در ۹ ماه

عصر اعتبار- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که مجموع وام های ازدواج ارائه شده در ۹ ماه گذشته بیش از مجموع وام های سال ۹۳ و ۹۴ است، گفت: دولت دغدغه جدی برای رفع مشکلات جوانان دارد.

پرداخت ۷۰۰ هزار وام ازدواج در ۹ ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا درباره محتوای جلسه شورای عالی جوانان که عصر روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،‌ گفت: در این جلسه گزارش عملکرد دولت در حوزه جوانان ارایه شد.
وی از افزایش مشارکت دستگاه های دولتی در حوزه جوانان بر اساس این گزارش عملکرد خبر داد و گفت: در برخی از دستگاه ها شاهد مشارکت بالا در حوزه مربوط به جوانان بودیم.

** استقبال دختران از برنامه های فراغتی
رستمی همچنین از حضور 44درصدی جوانان در سال 94در برنامه های فراغتی که دولت ایجاد کرده خبر داد و گفت: بر اساس آمار دختران بیش از پسران در این برنامه‌های فراغتی حضور پیدا کردند.
وی یکی دیگر از موضوع های مطرح شده در جلسه شورای عالی جوانان را موضوع ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: دولت برای تسریع امر ازدواج میزان این وام را به 10 میلیون تومان افزایش داده است.
رستمی با اعلام این که دولت در 9 ماه گذشته سال جاری 700 هزار وام ازدواج پرداخت کرد،‌گفت: این گام بزرگی است که دولت در راستای تسهیل ازدواج جوانان انجام داده است.
وی با اعلام این که دولت قرار است مجموع پرداخت های وام ازدواج را به یک میلیون و صد هزار نفر تا آخر سال برساند، گفت: این میزان شگفت انگیز است زیرا مبلغی که دولت در قالب وام ازدواج در این 9 ماه پرداخت کرده از جمع مبالغ سال 93 و 94 بیشتر است.
رستمی دلیل این امر را اولویت داشتن موضوع جوانان برای دولت اعلام کرد و گفت: تمام تلاش دولت در راستای کمک به جوانان در حوزه ازدواج و مشاوره های پیش از ازدواج است.
وی دیگر موضوع مطرح شده در جلسه شورای عالی جوانان را افزایش مشارکت اجتماعی جوانان اعلام کرد و گفت: بر اساس مطالعه ملی که در ابتدای سال 92 انجام شده ،‌ طرد اجتماعی جوانان افزایش یافته بود بر این اساس برنامه های دولت تدبیر امید مبنی بر جذب و افزایش مشارکت اجتماعی تدوین شد.
رستمی طرح افزایش و توانمند سازی سمن ‌ها ی حوزه جوانان را در راستای برنامه های دولت در افزایش مشارکت اجتماعی جوانان،‌ اعلام کرد و گفت: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تعداد سمن ها از 50 مورد به یک هزار و 500 سمن افزایش یافته است.
وی درباره برنامه دولت درباره ارایه مجوز و توانمند کردن سمن ها گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تعداد این سمن ها تا پایان سال به 2 هزار سمن و تاپایان فعالیت این دوره دولت به 2 هزار و 500 سمن افزایش پیدا کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزایش تعداد سمن های جوانان را تاثیر گذار در شاخص های ملی و بین المللی توسعه اجتماعی اعلام کرد و درباره مصوبات این جلسه گفت: وزارتخانه و دیگر ارگان ها موظف شدند گزارش عملکردشان که در حوزه جوانان تا پایان سال 95 انجام دادند را به دولت ارایه کنند تا معاونت جوانان وزارت ورزش بتواند وظیفه خود را که رصد فعالیت‌های دیگر نهادها و ارگان ها در حوزه جوانان است را به خوبی پیگیری کند.
وی درباره یکی دیگر از مصوبات این جلسه گفت: قرار شد همه دستگاه های دولتی، امور و فعالیت هایی که امکان واگذاری به سمن های توانمند را دارند به آنها واگذار کنند.
وی یکی دیگر از مصوبات این جلسه را ارائه گزارش وام های ازدواج پرداخت شده از سوی بانک مرکزی به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و گفت: مقرر شد تمام اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان با بیشترین حضور در جلسات و از منابع موجود دستگاه اجرایی مربوطه در جهت اجرای مصوبات ستاد ملی و شورای عالی جوانان استفاده کنند.
وی با تاکید بر این که معاون اول رئیس جمهوری و دیگر وزرای حاضر حساسیت ویژه ای به امور جوانان دارند، گفت: تاکید معاول اول رییس جمهوری بر برگزاری مرتب جلسات شورای عالی جوانان و تعیین مصوبات، نشان دهنده عزم دولت برای رفع مشکلات جوانان است.
رستمی گفت: به نظر می رسد جلسه بعدی شورای عالی جوانان در اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی