عصر بازار

اعضای کابینه ترامپ چقدر پول دارند؟

عصر اعتبار- بسیاری از مخالفان در مورد دولتی که با ثروتمندان افسانه‌ای پر شده و کاری برای کمک به طبقه کارگر آمریکا انجام نمی‌دهند، هشدار داده‌اند.

اعضای کابینه ترامپ چقدر پول دارند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، ترامپ که پیش تر ستاره شوهای تلویزیونی بوده است، پیرامون خود را پر از میلیاردرها و میلیونرها، بانکداران سرمایه‌گذار، فعالان وال‌استریت و بسیاری از افراد این چنینی کرده است.

مارگارت بیکر، یکی از رهبران ارشد گروه‌های فشار لیبرال معتقد است: «این هشداری است که نشان‌دهنده حرف پیشین رئیس‌جمهوری منتخب است مبنی بر اینکه آنچه برای تجارت خوب است، برای آمریکا نیز خوب خواهد بود.»

وی ادامه می‌دهد: «وقتی از میلیاردرهای وال‌استریت استفاده می‌شود، احتمالا سودی به طبقه متوسط آمریکا نخواهد رسید. تحقیقات نشان می‌دهد که ثروتمندان اولویت‌ها و تقدم‌های سیاسی متفاوتی نسبت به سایرین دارند، به‌طور مثال می‌توان به طرح‌های سلامتی و حداقل دستمزد اشاره کرد.»

تاکید کابینه ترامپ بر کاهش مالیات و مقررات‌زدایی نیز همانند اعضای کابینه احتمالا یادآور دوره رونالد ریگان خواهد بود. پیش تر هیلاری کلینتون در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا در صورت پیروزی ترامپ هشدار داده بود.

بسیاری از مردمی که پیغام‌های پوپولیستی ترامپ را در مورد وضعیت سیستم آمریکا شنیده بودند، اکنون با چنین کابینه‌ای ممکن است دچار تعارض شوند.

برخی کارشناسان مانند ایگور ولسکی، رئیس یک اتاق فکر هوادار کلینتون، تاکید می‌کنند که وی سیستمی را خواهید چید که به ثروتمندان آمریکایی با هزینه گروه‌های درآمدی متوسط و کم‌درآمدتر کمک می‌کند.

وب‌سایت پولیتیکو اظهار کرده است که تیم رئیس‌جمهوری جدید ثروتی در حدود 35 میلیارد دلار دارد، این در حالی است که متوسط درآمد خانوار در ایالات متحده آمریکا رقمی در حدود 5500 دلار است. با این حال حامیان ترامپ عقیده دارند که آنان مشکلی با تاجر بودن وی نداشته و امیدوارند که او آمریکا را مانند یک شرکت موفق اداره کند، اما چند عضو دولت می‌توانند با اتهام تضاد منافع روبه‌رو شوند، زیرا سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کنند بر کسب و کار آنان اثرگذار خواهد بود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو