عصر بازار

نخست وزیر تاتارستان دستور توسعه روابط اقتصادی با ایران را صادر کرد

عصر اعتبار- - نخست وزیر تاتارستان فدراسیون روسیه در دیدار با سرکنسول ایران در قازان اعلام کرد که تاکیدهای ویژه ای را به بخش های مختلف این جمهوری برای برنامه ریزی با هدف توسعه هر چه بیشتر روابط ابلاغ کرده است.

نخست وزیر تاتارستان دستور توسعه روابط اقتصادی با ایران را صادر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ایلدار خالق اف در دیدار با علی بمان اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان گفت: تاتارستان برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی از جمله اقتصادی اهمیت ویژه ای قائل است، از این رو با وجود خوب بودن روند رو به رشد مناسبات، امیدواریم شاهد پرشتاب تر شدن توسعه آن باشیم.
خالق اف در این دیدار که روز چهارشنبه انجام شد، اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی با تهران به موازات ارتقای همکاری های فرهنگی و علمی از اولویت های قازان است و گسترش مناسبات سیاسی و راهبردی بین تهران و مسکو نیز سبب تسهیل و در روند افزایش مبادلات و همکاری ها ایران و تاتارستان می شود.
نخست وزیر تاتارستان گفت که تاکیدهای لازم را به مراکز مختلف این جمهوری از جمله علمی و تجاری برای ارتقای مناسبات با جمهوری اسلامی در حوزه گوناگون مانند دانشگاهی و علمی، تبادل استاد، شرکت در نمایشگاه فنآوری ایران، تقویت همکاری های ورزشی و ترویج گردشگری با هدف افزایش مناسبات ابلاغ کرده است.
خالق اف همچنین در این دیدار، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را دو باره تسلیت گفت.
اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان نیز با سپاسگزاری از ابراز تسلیت خالق اف و همچنین رستم میننیخانف رئیس جمهوری سابق و شماری از مقام های بلندپایه تاتارستان، پیشینه تاریخی، فرهنگی و همدینی ایرانیان و تاتارستانی ها را بسیار ارزشمند و همچنین تکیه گاه و انگیزه ای قوی برای افزایش همکاری ها خواند.
اقبالی زارچ با تاکید بر آمادگی ایران برای افزایش همکاری ها، دعوتنامه استاندار خراسان رضوی برای سفر به این استان را تقدیم خالق اف نخست وزیر تاتارستان کرد.
سرپرست سرکنسولگری ایران در ادامه با اشاره به فضای مناسب توسعه همکاری ها در بخش های مختلف، سفر پیش روی نخست وزیر تاتارستان به استان خراسان رضوی را فرصتی برای تحکیم مناسبات برشمرد.
خالق اف هم با ابراز خرسندی از دریافت دعوت سفر به خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات و ملاقات با مقام های ایرانی روند کنونی همکاری ها را رونق بیشتری بخشد و به گسترش روابط اقتصادی بین منطقه ای کمک کند.
جمهوری تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه از مناطق توسعه یافته این کشور در حوزه های اقتصادی به ویژه صنعت و فعالیت های نفتی است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو