عصر بازار

غرامت کشاورزان تا پایان سال ۹۵ پرداخت می شود

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری تمام غرامت کشاورزان و باغداران کشور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.

غرامت کشاورزان تا پایان سال ۹۵ پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، خلیل آقایی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات باغداران خسارت دیده مشگین شهر افزود: براساس برنامه زمان بندی شده تا نوروز سال 96 وزارت جهاد کشاورزی از محل فروش اسناد خزانه نسبت به پرداخت تمام غرامت باغداران و کشاورزان کشور اقدام خواهد کرد.

وی گفت: غرامت سال زراعی 93-94 کامل پرداخت شده و کارگزاران بیمه در سراسر کشور موظف هستند در انعقاد قراردادهای جدید بیمه با کشاورزان و باغداران حق بیمه را تهاتری از محل طلب کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی محاسبه کنند.

آقایی افزود: با هدف تامین خسارت های غیر بیمه ای در کشور نیز اخیرا طرحی ارائه شده و پرداخت این قیبل خسارت ها به عهده وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران واگذار شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری های نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته آینده بخشی از طلب باغداران و کشاورزان استان اردبیل پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف منابع آبی و ترویج آبیاری مدرن در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته تشریح کرد: برای سال 96 دولت 24 هزار میلیارد ریال در لایحه پیش بینی کرده که این مبلغ برای ترویج آبیاری مدرن از جمله تحت فشار به باغداران و کشاورزان پرداخت خواهد شد.

آقایی گفت: پرداخت 85 درصد این مبلغ در سراسر کشور به کشاورزان و باغداران بصورت بلاعوض خواهد بود.

بر اساس آمارهای صندوق بیمه استان اردبیل ، در سال جاری 220 میلیارد ریال خسارت به استان اردبیل وارد شده و تاکنون ریالی غرامت به خسارت دیدگان پرداخت نشده است.

در سال زراعی گذشته نیز مجموع خسارت وارده به این استان 170 میلیارد ریال بود که از این مبلغ تاکنون 166 میلیارد ریال پرداخت شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی