عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

۷۰ درصد سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در بورس

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حضور این سازمان در بورس اقدامی موثر برای شفافیت است و هم اکنون ۷۰ درصد سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بورس صورت گرفته است.

۷۰ درصد سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مشهد افزود: حضور در بورس باعث آگاهی مردم از فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی است زیرا مردم در امور این سازمان شریک هستند.
وی ادامه داد: در چارچوب فعالیت دولت یازدهم سعی شده از حقوق 42 میلیون نفر بیمه شده صیانت شود و سازمان تامین اجتماهی در فضای شفاف سازی حرکت کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 50 درصد مستمری بگیران حداقل دستمزد مصوب هشت میلیون و 120 هزار ریال و با امور جانبی تا 10 میلیون ریال دریافت می کنند و تاکنون یک روز نیز پرداخت مستمری آنها به تعویق نیفتاده است.
وی تاکید کرد: با تمام مشکلات و بدون اتکا به بودجه کشور و وصل نبودن به بودجه عمومی ماهیانه 34 هزار میلیارد ریال مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور پرداخت می شود.
نوربخش افزود: خراسان رضوی 2 میلیون و 700 هزار نفر بیمه شده دارد و طرحهای توسعه بیمارستانهای فارابی و رضا در مشهد هم اکنون در حال اجرا هستند.
وی ادامه داد: ایجاد امنیت اجتماعی مهمترین تولید تامین اجتماعی است و سعی بر این است که سازمان تامین اجتماعی را از مسائل سیاسی و حاشیه ای خارج کنیم و در دولت یازدهم نیز تاکنون مساله ای حاشیه ای وجود نداشته است.

* در گذشته نگاه اصولی به سازمان تامین اجتماعی وجود نداشت
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید پرداختها به روز شده در حالی که در گذشته در پرداختی بیمارستانها معوقه وجود داشت.
رضا راعی افزود: در گذشته نگاه اصولی به سازمان تامین اجتماعی وجود نداشت و این سازمان را بنگاهی خیریه تلقی می کردند لذا هم اکنون سازمان تامین اجتماعی 130 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.
معاون امور فرهنگی، اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: این سازمان در سال 1387 تعطیل شد در حالی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند فرهنگ مانند جو و اتمسفر می باشد و اگر تعطیل شود نفس کشیدن سخت می شود.
منصور اعتصامی ادامه داد: در جهت اجرا و اهمیت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در چارچوب فعالیت دولت یازدهم 80 دانشگاه در سطح کشور کارگاههای اقتصاد مقاومتی با نگاه به بیمه و تامین اجتماعی را با فعالیت 200 استاد برگزار کرده اند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی با وجود اینکه سازمانی اقتصادی است اما در فعالیتهای خود نگاه ارزشی و فرهنگی را نیز دنبال می کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی