عصر بازار

تبدیل تعاونی‌ها به رتبه نخست بنگاه‌های اقتصادی تا ۲۰۲۰

عصر اعتبار- بر اساس اعلام بانک آمار و اطلاعات اتاق تعاون ایران، در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی در دنیا، دارای یک میلیارد عضو هستند و ۲۵۰ میلیون شغل نیز از طریق این تعاونی‌ها، ایجاد شده است.

تبدیل تعاونی‌ها به رتبه نخست بنگاه‌های اقتصادی تا ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بر اساس ارزیابی سازمان ملل متحد، نزدیک به 3 میلیارد نفر یا نیمی از جمعیت جهان، نیازهای زندگی خود را از طریق شرکت‌های تعاونی تامین می‌کنند؛ این شرکت‌ها و موسسات، نقش‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار چشمگیری در جوامع خود ایفا می‌کنند.

طبق پایش جهانی تعاونی‌ها، تعداد کل تعاونی‌هایی که اطلاعات آنها موجود است، 2000 تعاونی از 65 کشور جهان است که گرش مالی آنها، 2 هزار و 600 میلیارد دلار برآورد می‌شود. بر این اساس، تعاونی‌ها بنگاه‌های انعطاف پذیری هستند که در پایداری اقتصادی کشورها موثر واقع می‌شوند. این بنگاه‌های اقتصادی، 12 درصد از اشتغالزایی کشورهای عضو G20 را دربرمی گیرند.

همچنین میزان گردش مالی 300 تعاونی برتر در دنیا، 2 هزار و 200 میلیارد دلار اعلام شده که این میزان، برابر با تولید ناخالص داخلی کشور برزیل است.

بر اساس این گزارش، طبق هدفگذاری اتحادیه بین‌المللی تعاون (I.C.A) تا سال 2020 تعاونی‌ها به عنوان بهترین بنگاه‌های اقتصادی در سطح بین‌المللی معرفی می‌شوند. بنگاه‌هایی که دارای هویت بین‌المللی و به لحاظ موضوعات اخلاقی و اعتماد مشتریان، در رتبه نخست بنگاه‌های اقتصادی قرار دارند.

بررسی‌های جهان نشان می‌دهد مشارکت بانوان در نظام تعاون در حال افزایش است. بررسی مشترک بین اتحادیه بین المللی تعاون و سازمان جهانی کار، حکایت از آن دارد که نقش بانوان در بخش تعاون افزایش یافته است و از لحاظ نیاز نیز، بیشتر مورد توجه مقامات دولتی قرار گرفته است. در این بررسی که به صورت اینترنتی انجام شده، 75 درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که نقش بانوان طی 20 سال گذشته در تعاونی‌ها افزایش یافته است.

در راستای افزایش نقش بانوان در عرصه بین‌المللی، اتاق تعاون ایران کارگاه آموزشی «ظرفیت سازی مدیریت بانوان» را با همکاری دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین المللی تعاون، جهت تقویت تعاونی‌های بانوان کشور به منظور ارتقای فعالیت‌های اقتصادی آنها در قالب انجام فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی، برگزار کرده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو