عصر بازار

استاندار بوشهر:

بانک قرض الحسنه مهر ایران در رونق اقتصادی و گسترش اشتغالزایی نقش بسزایی دارد

عصر اعتبار- مرتضی اکبری مدیرعامل و محسن پدرام رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در سفر به استان بوشهر طی جلسه ای با مصطفی سالاری استاندار بوشهر دیدار و گفتگو نمودند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در رونق اقتصادی و گسترش اشتغالزایی نقش بسزایی دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مرتضی اکبری در این دیدار ضمن معرفی ساختار تشکیلاتی و تشریح چارچوب فعالیت های بانک بیان داشت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و ارائه خدمات مبتنی بر بانکداری اسلامی به منظور ترویج این سنت الهی در جامعه، تنها هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران می باشد.
وی افزود: هرچند در ارائه خدمات و تسهیلات قرض الحسنه گامهایی نیز توسط سایر بانک های کشور برداشته شده اما بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی کشور در این زمینه، اقدامات موثری در توسعه امکانات و گسترش توانمندی های ابعاد مختلف جامعه خصوصاً برای رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارتقاء سطح کیفی کسب و کارهای کوچک انجام داده است.
مدیرعامل بانک با اشاره به تاثیر و نقش بسزای تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا 4 درصد در افزایش کارایی و بهره وری نیروی کار به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی تولید تصریح کرد: ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی با پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود از طریق شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، می توانند علاوه بر خدمات بانکی از طرح های متنوع تسهیلاتی بانک در راستای بهبود معیشت کارکنان خود نیز استفاده نمایند.
وی در خصوص مسئولیت های اجتماعی و جایگاه ویژه بانک برای رفع محرومیت های مالی نیازمندان واقعی جامعه اظهارداشت: بوشهر یکی از استان های ارزشمند اما کم برخوردار کشور به شمار می آید و خوشبختانه عملکرد بانک در این منطقه در راستای شناسایی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه مطلوب و مثبت تلقی می شود.
مصطفی سالاری نیز در ادامه ضمن اشاره به نقاط قوت بانک قرض الحسنه مهر ایران در جذب منابع، کفایت سرمایه و پایین بودن مطالبات این بانک بیان داشت: ادارات، نهاد ها و ارگان های این استان می توانند با انتقال بخشی از گردش مالی خود به این بانک، هم برای کارکنان درون سازمانی و هم در راستای رفع مایحتاج ضروری سایر افراد کم درآمد و ضعیف استان اقدامات مثبت و موثری را انجام دهند.
استاندار بوشهر افزود: متاسفانه روزانه افراد زیادی در جستجوی کار به استانداری مراجعه می نمایند و با استفاده از خدمات و تسهیلات این بانک می توان گامهای موثری برای رونق بازار کار و کاهش نرخ بیکاری برداشت.
شایان ذکر است، در این دیدار صمیمی توکلی مدیر امور استان ها، وکیل مشاور مدیرعامل و رئیس اداره حوزه مدیریت و قربی رئیس اداره پشتیبانی نیز حضور داشتند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی