عصر بازار

مدیرعامل بیمه ما با اشاره به حادثه آتش سوزی پلاسکو عنوان کرد

امیدواریم همه واحدها بیمه آتش‌سوزی داشته باشند

پرداخت خسارت در اولین فرصت

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه‌ "ما "با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: مقداری زمان می‌برد که خسارت‌های وارده دقیقا مشخص شود، اما اگر هر کدام از واحدهای خسارت دیده بیمه نامه "ما" را داشته باشند در اولین فرصت خسارتشان پرداخت خواهد شد.

امیدواریم همه واحدها بیمه آتش‌سوزی داشته باشند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، درباره آتش سوزی ساختمان پلاسکو و فروریختن آن اظهار کرد: آتش سوزی این ساختمان نشان می‌دهد که عده‌ای از صنعت‌گران و کارکنان ما به مسائل ایمنی توجه ندارند. بارها و بارها دیده شده است که حوادث بزرگ‌این چنین در کشور ما به علت کوچکترین اشتباه‌هات رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده آتش سوزی‌ها در ایران به علت نبود وسائل ایمنی و توجه نکردن به نکات ایمنی در حین کار است. بسیاری از بلایا همچون آتش سوزی ساختمان پلاسکو به علت عدم آشنایی کارکنان و صنعتگر ان ما با اصول اولیه ایمنی است. متاسفانه دیده می‌شود که عده‌ای از کارفرمایان نیز دقت خاصی به اصول ایمنی ندارند.

مدیر عامل بیمه «ما» افزود: یقینا علت آتش سوزی اتصالی سیم برق بوده و در کارگاهایی مانند کارگاه‌های ساختمان پلاسکو مواد اولیه آتش‌زا زیادی وجود دارد و این موضوع باعث شده آتش سوزی بیشتر دامنه‌دار باشد در نتیجه به علت عدم رعایت نکات ایمنی طبقه نهم آن دچار آتش‌سوزی شده و این حادثه به کل ساختمان سرایت کرده‌است.

صفدری با انتقاد از نبود امکانات روز برای خاموش کردن آتش‌های گسترده گفت: متاسفانه آتش‌نشان‌های ما آنطور که باید و شاید از امکانات روز دنیا مطلع نیستند و این امکانات را ندارند چرا که اگر در این حادثه از یک هلیکوپتر آب‌پاش استفاده می‌شد، آن هلیکوپر می‌توانست اطفا حریق کند و یک ساختمان اصلی تهران فرو نریزد.

مدیرعامل بیمه ما خاطر نشان کرد:‌ما یک بار برای همیشه باید از این حادثه درس بگیریم. ما باید از تکنولوژی روز دنیا برای اطفاء حریق بهره ببریم. امروز این اتفاق در ساختمان پلاسکو افتاد و خسارت‌های جانی و مالی بسیاری در پی داشت، اما اگر این اتفاق در یکی از پالایشگاه‌های ما رخ بدهد چی؟

صفدری توضیح داد: اگر هر کدام از واحدهای خسارت‌دیده در این حادثه توسط شرکت‌بیمه ما، بیمه‌ آتش سوزی شده باشد در اولین فرصت خسارت را پرداخت خواهیم کرد. در حال حاضر با توجه به گستردگی خسارت مقداری زمان می‌گیرد تا ما بدانیم چقدر خسارت وارد شده است.

وی افزود: امیدواریم همه تولیدکنندگان عزیز بیمه آتش‌سوزی داشته باشند، اگر این بیمه را نداشته باشند، هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست. خواهش من از تولید کنندگان، صنعتگران و سازمان‌های خدماتی این است که اول ایمنی را رعایت کنند بعد به کار بپردازند.

وی ادامه داد:  اگر ما به درستی از تکنولوژی استفاده نکنیم خود تکنولوژی منبع خطر می‌شود به عنوان مثال اسپلیت‌ها در تابستان یکی از منابع حریق هستند.

مدیر عامل بیمه ما در پایان تاکید کرد: باید به معنی واقعی کلمه اقدام و عمل داشته باشیم این طور نباشد که حادثه‌ای رخ بدهد و ما شروع به شعار دادن و نظریه پردازی کنیم و در نهایت اقدام وعملی نداشته باشیم شعار و نظریه پردازی به تنهایی نتیجه‌ای ندارد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو