عصر بازار

بانک توسعه آسیا ۱۰۰ میلیون دلار وام به ازبکستان می‌دهد

عصر اعتبار- بانک توسعه آسیا در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در استان سرخان‌دریا در جنوب ازبکستان به این کشور ۱۰۰ میلیون دلار وام اختصاص می‌دهد.

بانک توسعه آسیا ۱۰۰ میلیون دلار وام به ازبکستان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا قصد دارد به منظور حمایت از طرح‌های توسعه‌ای ازبکستان در حوزه تامین انرژی مورد نیاز، به این کشور مبلغ 100 میلیون دلار وام اختصاص دهد.

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیا، ازبکستان کار ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات در ناحیه شیرآباد استان سرخان‌دریا را را آغاز کرده و این بانک بنابر وظیفه ذاتی خود در حمایت از طرح‌های توسعه‌ای از این اقدام با اعطای وام حمایت می‌کند.

در گزارش بانک توسعه آسیا آمده است، طرح ساخت نیروگاه خورشیدی تا ماه ژوئن سال 2017 میلادی (11 خرداد ماه سال 1396) تدوین خواهد شد و مبلغ اختصاص یافته در آن زمان تحویل دولت تاشکند خواهد شد.

در ماه نوامبر سال 2013 میلادی (آذر ماه سال 1392) بانک توسعه آسیا برای ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی در آسیای مرکزی به ظرفیت 100 مگاوات در استان سمرقند جمهوری ازبکستان معادل 110 میلیون دلار وام به این کشور اختصاص داد.

طبق برنامه‌ریزی‌های این شرکت، نیروگاه خورشیدی یادشده تا 200 میلیون ساعت کیلووات برق در سال تولید خواهد کرد.

ازبکستان برنامه‌ریزی می‌کند تا سال 2020 میلادی 3 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت کلی 300 مگاوات احداث کند.

علاوه بر طرح‌ها در استان‌های سمرقند و سرخان‌دریا، برنامه‌ریزی می‌شود نیروگاه مشابهی در استان نمنگان بخش شرقی ازبکستان راه‌اندازی شود. 

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام تاسیس شده است. هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است. 

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون برای اجرای 54 طرح به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، کشاورزی، بازسازی زیرساختهای حمل و نقلی و بخش انرژی و نزدیک به 65 میلیون دلار کمک بلاعوض فنی در اختیار ازبکستان قرار داده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو