عصر بازار

مستمری آتش‌نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی به کارگاه‌های تولیدی پلاسکو

عصر اعتبار- علی ربیعی با بیان اینکه محلی را در تهران برای مرکز تولید موقت راه اندازی می کنیم گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید مقرر شد وام‌های۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴درصد به مجموعه تولیدی پلاسکو ارائه دهیم.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی به کارگاه‌های تولیدی پلاسکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ساختمان 54 ساله پلاسکو که یکی از مراکز بزرگ عرضه پوشاک است صبح 5شنبه دچار حریق شد و ساعتی بعد از آن کاملا فروریخت.

یکی از موضوعات مهم در چنین حوادثی وضعیت اشتغال شاغلان و حمایت های اجتماعی و بیمه ای از حادثه دیدگان است. با توجه به اینکه تنها دو ماه تا پایان سال باقی مانده و اکثر حادثه دیدگان با مشکلات متعدد مالی وخسارت های جانی روبرو شده اند، ضرورت دارد که وزارتخانه های ذی ربط اقدامات لازم در جهت کمک رسانی را داشته باشند.

علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی صبح امروز به همراه رئیس جمهور از محل حادثه پلاسکو بازدید کرد و برای دلجویی از حادثه دیدگان این حادثه دلخراش قول های مختلفی داد.

ربیعی  با بیان اینکه مستمری آتش نشانان شهید از فردا برقرار می شود گفت: برای کاهش آلام مردم در گام اول از فردا صبح کارگران بیکار شده - که بیمه تامین اجتماعی هستند - می‌توانند به اداره کار استان تهران واقع در خیابان حافظ مراجعه و برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های این وزارتخانه برای تولید‌های و کارگران بیکار شده پلاسکو گفت: به دارندگان کارگاه‌های تولیدی در پلاسکو با هماهنگی استانداری وام 100 میلیونی با بهره 4 درصد داده می‌شود.

ربیعی در محل آوار ساختمان پلاسکو ضمن تسلیت به خانواده شهدای آتش‌نشان، اظهار داشت: برای کسانی که در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو بیکار شده‌اند، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها این است که کارگران بیکار شده که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند از فردا به اداره کار در خیابان حافظ مراجعه کرده و برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: اقدام دیگر این است که با توجه به اینکه به ایام شب عید نزدیک می‌شویم وجوهی را در اختیار بانک رفاه قرار دادیم تا وام‌های ارزان‌قیمت به افرادی که کارگران بیکار شده پلاسکو را به کارگیری کنند، ارائه شود.

ربیعی افزود:‌ با استاندار تهران صحبت کردیم که بتوانیم محلی را در تهران آماده کنیم و این محل، مرکز تولید موقت شود ضمن اینکه با صندوق کارآفرینی امید صحبت کردیم که بتوانیم وام‌های ارزان‌قیمت به مجموعه‌های تولیدی پلاسکو ارائه دهیم و مبلغ 100 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد برای کارگاه‌های تولیدی داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مستمری شهدای آتش‌نشان گفت: مستمری خانواده شهدای آتش‌نشان بدون تشریفات قانونی از امروز برقرار می‌شود. ما اسامی همه کسانی که در لیست تامین اجتماعی هستند را انتقال داده‌ایم که بتوانیم به سرعت بیمه بیکاری آنها را برقرار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تقبل هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مستمری آتش نشانان شهید از امروز بدون تشریفات اداری برقرار می‌شود و برای این امر ماموران ما به منزل آنان مراجعه می‌کنند. سعی می‌کنیم افراد بیکار شده را سریع‌تر سامان دهیم از سوی دیگر وزیر کشور امروز با هیات امنای ساختمان پلاسکو جلسه‌ دارد تا با همفکری آنها امور سریع‌تر پیش برود و سامان یابد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو