عصر بازار

روحانی:

کارگران آسیب‌دیده باید بیمه خود را دریافت کنند

عصر اعتبار- رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با هموطنانی که بر اثر حادثه پلاسکو متوجه زیان جانی و مالی شده‌اند؛ گفت: این فاجعه هشدار جدی به همه مسئولان در خصوص امین‌سازی است.

کارگران آسیب‌دیده باید بیمه خود را دریافت کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، وی بابیان اینکه داشتن شهر امن بخشی از حقوق شهروندی مردم تلقی می‌شود، گفت: در این حادثه گروه‌های مختلف از آتشنشانان فداکار، امدادگران، تیم پزشکی و مسئولان برقرار نظم در هماهنگی  کامل فعالیت کردند.

وی با ابراز تاسف برای آتش‌نشانان زیر آوار مانده؛ گفت: هنوز هم امیدرواریم این افراد زنده باشند اما تمام آنهایی که در جریان این اتفاق جان خود را از دست داده‌اند در دل مردم زنده و جاودان باقی خواهند ماند.

وی در ادامه بر تسریع در جریان علمیات آوار برداری و عادی‌سازی شرایط تردد در محدوده این حادثه تاکید کرد و گفت: از آنجا که این حادثه در یکی از خیابان‌های اصلی منطقه تجاری و در نزدیکی ایام شب عید اتفاق افتاده است؛ ادامه آواربرداری ضرورت دارد.

وی در عین حال از ضرورت حمایت از کارگران و سایر افرادی که در نتیجه حادثه پلاسکو به  کسب و کار آنها لطمه وارد شده؛ سخن گفت و افزود: کارگرانی که در نتیجه این حادثه شغل خود را از دست داده‌اند باید به بیمه بیکاری معرفی و در مقابل نیز باید از سوی بیمه خسارت زیان دیدگان این حادثه پرداخت شود.

وی در ادامه از هماهنگی کامل دولت با همه دستگاه‌های مربوطه ازجمله مجلس، قوه قضاییه، شهرداری و شورای شهر تهران برای جبران خسارت‌های ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد و از همدلی همه مردم کشور با قربانیان این حادثه قدردانی کرد.

روحانی در عین حال افزود: مهم این است که از این پس در همه مناطق مسکونی و تجاری سراسر کشور رعایت تمهدیدات ایمنی طوری جدی گرفته شود که دیگر شاهد تکرار چنین حادثه‌ای نباشیم.

رئیس جمهور همچنین درخصوص مسئله بافت فرسوده با یادآوری اینکه در اکثر شهرهای کوجک و بزرگ مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان بافت فرسوده وجود دارد؛ گفت: در این خصوص سازمان‌هایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت مسکن مشغول فعالیت هستند و امیدواریم بتوانیم در این خصوص میان کارآفرینان و بانک‌ها ارتباط برقرار کنیم تا با کمترین هزینه ممکن بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر را ایمن‌سازی کنیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی