عصر بازار

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان عنوان کرد

کسبه ساختمان پلاسکو از پرداخت مالیات معاف شوند

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: در جلسه امروز ستاد بحران اصناف پیشنهادی برای معافیت مالیاتی آسیب‌دیدگان مالی حادثه پلاسکو ارائه شد.

کسبه ساختمان پلاسکو از پرداخت مالیات معاف شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجتبی درودیان  در مورد آخرین تصمیمات برای حل بحران اصناف ساختمان پلاسکو گفت: در جلسه امروز ستاد بحران اتاق اصناف ایران گزارشی از واحدهای صنفی و تعداد کارگران بیکار شده در این ساختمان ارائه شد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه 576 واحد صنفی و تولیدی در این مرکز فعالیت داشتند، افزود: بیش از 400 واحد صنفی و تولیدی موجود در این ساختمان عضو اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان بودند.

وی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده حداقل 2200 کارگر به صورت مستقیم و 576 نفر کارفرما در این ساختمان مشغول فعالیت بودند.

دروردیان بیان داشت: در این جلسه مقرر شد، تا یک حساب مستقل برای آسیب‌دیدگان جهت کمک‌های دولت افتتاح شود.

درودیان تصریح کرد: همچنین در این جلسه پیشنهادی ارائه شده تا سازمان امور مالیاتی کشور ساختمان پلاسکو را از مالیات معاف کند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان بیان داشت: معرفی کارگران بیمه شده به سازمان تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری، نکته دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

وی در مورد مقدار خسارت وارده بر هر واحد صنفی اظهار نظر نکرد و افزود: از خسارت وارد شده به ساختمان اطلاعی ندارم و این موضوع نیازمند کار کارشناسی است.

درودیان با بیان اینکه قالیباف شهردار تهران برای فراهم‌ کردن مکان دیگر برای آغاز به فعالیت این واحدهای صنفی قول‌هایی مساعدی داده است، گفت: با توجه به اینکه واحد تولیدی کسبه ساختمان پلاسکو در مکان دیگری بوده است، در صورت فراهم‌سازی مکان جدید برای فعالیت، این افراد می‌توانند دوباره فعالیت واحد صنفی خود را آغاز کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌‌فروشان تهران بیان داشت: بیشتر واحدهای صنفی موجود در ساختمان پلاسکو واحدهای توزیع پوشاک ایرانی با برند ایرانی بوده‌اند که اکثر واحدهای تولیدی‌شان در مکان دیگری بوده است.

وی بیان داشت: از بین رفتن پوشاک و البسه در این ساختمان، بر بازار پوشاک تاثیر چندانی ندارد.

درودیان همچنین با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به عنوان مالک اصلی این ساختمان حتی تسلیت خود را از وقوع این حادثه اعلام نکرده است، گفت: درخواست کسبه از مالک  اصلی این ساختمان یعنی بنیاد مستضفعان این است که  گره‌ای از مشکلات را بگشاید.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه سرقفلی واحدهای صنفی از سوی بنیاد مستضعفان واگذار شده بود، بیان داشت: اما این بنیاد به عنوان مالک اصلی اجاره و پول نقل و انتقال اخذ می‌کرد و به ازای هر واحدی که در این ساختمان معامله می‌شده، 10 درصد به بنیاد مستضعفان تعلق می‌گرفت.

وی افزود: به عنوان مثال به ازای هر واحد که به ارزش 2 میلیارد تومان سرقفلی آن واگذار می‌شده، 2 درصد از مبلغ کل یعنی 200 میلیون تومان به بنیاد مستضعفان تعلق می‌گرفت.

درودیان گفت: از آنجا که واحدهای صنفی به صورت سرقفلی از سوی بنیاد مستضعفان واگذار شده بودند، بنابراین سالانه اجاره‌ای هم به این بنیاد از سوی مستاجر پرداخت می‌شد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران با بیان اینکه بر اساس طبقات اجاره‌ها مختلف بوده است، بیان داشت: بعنوان مثال اجاره یک ساله، یک واحد 34 متری در طبقه چهاردم این ساختمان یک میلیون و سیصد هزار تومان بوده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی