عصر بازار

استاندار هرمزگان:

باید از ظرفیت‌های پست‌بانک‌ایران برای پیشرفت و آبادانی روستاها بیشتر استفاده شود

عصر اعتبار- باید از ظرفیت‌های گسترده پست‌بانک‌ایران درسطح کشور برای توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاها و مناطق کم‌برخوردار بیشتر استفاده شود.

باید از ظرفیت‌های پست‌بانک‌ایران برای پیشرفت و آبادانی روستاها بیشتر استفاده شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، جاسم جادری استاندار هرمزگان در نشست مشترک با احتشام فلاح‌فر عضو هیأت مدیره این بانک و مسئولان پست‌بانک استان ضمن تقدیر از خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و اعلام رضایت از عملکرد آن گفت: پست‌‌بانک‌ایران سهم بسزایی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد. بنابراین نیاز به همکاری متقابل مجموعه‌های مختلف برای رونق بخشیدن به اقتصاد و فراهم‌نمودن شرایط اقتصاد مقاومتی بویژه در روستاها هستیم.
عباس شیرخانلو معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان نیز به تشریح مسائل بانک و اهمیت و نقش باجه‌های بانکی روستائی پرداخت و آمادگی مجموعه استانداری را درخصوص انتقال حساب ارزش افزوده به پست‌بانک‌ایران اعلام کرد.
مهندس فلاح‌فر نیز ضمن تقدیر از همکاری استانداری درخصوص انتقال حساب ارزش افزوده دهیاری‌ها به این بانک، در مورد تسهیلات پرداختی برای رونق اقتصادی و رفع موانع تولید گفت: پست بانک‌ایران تسهیلات قابل توجهی را از محل صندوق توسعه ملی به واجدان شرایط در چارچوب ضوابط و مقررات با رعایت فرآیندهای مربوطه پرداخت می‌کند.
وی به تشریح نقش بی‌بدیل این بانک در محرومیت‌زدایی روستاها و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به گستردگی نقاط تماس و خدمات آن پرداخت و خواستار همکاری بیشتر مجموعه استانداری با آن شد.
سالار شاهدی‌زاده مدیر شعب پست‌بانک استان هرمزگان هم در این نشست گزارشی از وضعیت شعب و باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی ارائه کرد.
بنابراین‌گزارش: فلاح‌فر به اتفاق داود قزلباش مدیرامور اعتباری و سرمایه‌گذاری، عباس پیرائی رئیس اداره کل پیگیری وصول مطالبات و نظارت بر طرح‌ها و نوروزی رئیس اداره‌کل حقوقی از شعبه میناب و کارخانه کلثوم کاملیا تولیدکننده انواع ترشیجات بازدید و درجلسه شورای اداری پست‌بانک استان که با حضور مدیر، معاون، رؤسای دوایر و شعب و کارشناسان استان برگزار شد نیز شرکت کرد.
وی در این جلسه با اشاره به ماهیت پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT کشور، مهمترین هدف و ماهیت این بانک را خرده بانکداری و رونق روستاها دانست و گفت: با وجود منابع قابل توجهی که در روستاها وجود دارد می‌توانیم نقش بسزائی در افزایش درآمد این مناطق با استفاده از خدمات بانکی و بستر موجود در روستاها را به خود اختصاص دهیم و باید کل مجموعه در راستای رسیدن به این هدف و جذب منابع بانک تلاش بیشتری داشته باشیم.
فلاح‌فر با اشاره به سامانه جدید یکپارچه بانک گفت: قطعاً هر سیستم جدید در ابتدا دچار اشکالات و نواقصی است بنابراین رؤسای شعب باید با حوصله هرچه تمام مشکلات احتمالی را برطرف نموده و مشتریان را راضی نگه دارند.
وی درپایان تقدیر از خدمات انجام شده در بانک و ارائه توصیه‌هائی درخصوص جذب منابع بر نظارت مستمر به باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی تأکید کرد.
قزلباش نیز با تأکید بر پیگیری وصول مطالبات و تکمیل پرونده‌های مربوطه، از رؤسای شعب درخواست کرد که درخصوص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی نسبت به شناسائی مشتریان واجد شرایط در روستاها و معرفی به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.
همچنین در ابتدای این جلسه شاهدی‌زاده، گزارشی از وضعیت عملکردی شعب و دفاتر استان ارائه و پیرائی و نوروزی نیز درخصوص وضعیت مطالبات و موارد حقوقی توصیه و نکات لازم را به رؤسای شعب ارائه کردند.
گفتنی است: درپایان این جلسه رؤسای شعب سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی