عصر بازار

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خواستار شد

پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری کارگران توسط کارفرمایان

عصر اعتبار- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از کارفرمایان خواست تا ضمن بیمه نیروهای کار خود حق بیمه بیکاری سه درصدی آنها را برای استفاده در ایامی که بدون میل و اراده بیکار می‌شوند بپردازند.

پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری کارگران توسط کارفرمایان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریم یاوری اظهار کرد: کارگران بیکار شده پلاسکو در اولویت معرفی برای اشتغال قرار می‌گیرند و مقرری بیمه بیکاری آنها با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.

وی افزود: حسب دستور وزیر ، کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در ساختمان پلاسکو شاغل بودند، در سریع‌ترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت «مقرری بیمه بیکاری» قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول وزارت کار تاکید کرد: در صورتی که سابقه کارگران بیمه شده ساختمان پلاسکو حتی از 6 ماه هم کمتر باشد مطابق کارگران دارای 6 ماه سابقه، از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

یاوری افزود: واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، خارج از نوبت و حتی در غیر وقت اداری آماده پاسخگویی به کارگران ساختمان پلاسکو هستند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری از کارفرمایان و کارآفرینان خواست ضمن بیمه کردن نیروی کاری خود، حق بیمه بیکاری کارگران را که مبلغ آن 3 درصد مبالغ پرداختی به آنها است را برای  برای استفاده در ایامی که کارگر بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، پرداخت کنند.

وی متذکر شد: بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند با معرفی واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته دستور برقراری سریع و بدون تشریفات مستمری آتش نشانان شهید را صادر کرده و از پیش‌بینی ثبت‌نام بیمه بیکاری برای حادثه‌دیدگان پلاسکو خبر داده بود.

به گفته وی هزینه‌های تکمیلی درمان آتش نشانان آسیب دیده از سوی سازمان تامین اجتماعی تقبل شده و تلاش می‌شود تا افراد بیکار شده هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو