عصر بازار

تبعات برگزیت ادامه دارد؛

تداوم رشد ضعیف اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- کارشناسان معتقدند انگلیس در سال ۲۰۱۷، رشد اقتصادی ضعیف تری را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه خواهد کرد.

تداوم رشد ضعیف اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، تخمین زده می‌شود اقتصاد انگلیس بعد از رشد 0.6 درصدی در سه ماهه دوم و سوم سال 2016، رشد 0.5 درصدی را در پایان این سال ثبت کند.

مطالعات نشان می‌دهد ادامه روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا برگزیت ممکن است خطراتی را برای اقتصاد این کشور در پی داشته باشد. کاهش قیمت خرده فروشی ها و افزایش تورم موجب افزایش فشار بر مصرف کنندگان می‌شود که تا کنون موتور محرک رشد اقتصادی بوده اند.

از این رو به اعتقاد لیز مارتینز اقتصاددان HSBC لندن، سه ماهه چهارم سال 2016 آخرین مرحله از رشد اقتصادی انگلیس قبل از آغاز روند نزولی آن خواهد بود. وی گفت: به نظرم رشد اقتصادی انگلیس در آغاز سال 2017 کندتر خواهد شد.

کمیته سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس هفته آینده جلساتی را برای تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره این کشور برگزار خواهد کرد. همزمان قرار است آمار رسمی پیش بینی اقتصادی انگلیس در سال جدید نیز منتشر شود.

مارک کارنی، رییس بانک مرکزی انگلیس چندی پیش با اشاره به احتمال افزایش نرخ بهره، نسبت به کاهش رشد اقتصادی و ایجاد فشارهای تازه بر مصرف کنندگان در این کشور هشدار داده بود.

آمار نشان می دهد تورم در انگلیس در ماه دسامبر سال 2016 سریع ترین افزایش را از سال 2014 تا کنون داشته است.

در این میان گزارش های نامتعادلی هم از خروجی ماهانه بخش های خصوصی منتشر می شود به طوریکه حاکی از نوسانات شدید در بخش های ساخت و ساز و صنعت و همچنین خدمات است.

بر اساس این گزارش، چشم انداز اقتصاد انگلیس بستگی زیادی به مذاکرات دولت این کشور برای ایجاد روابط تجاری جدید با دنیا دارد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی