عصر بازار

رابطه معکوس بهای طلا و محبوبیت رییس جمهور آمریکا

عصر اعتبار- موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که از نظر تاریخی یک رابطه معکوس بین میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا و قیمت جهانی طلا وجود دارد.

رابطه معکوس بهای طلا و محبوبیت رییس جمهور آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران اقتصادی موسسه اچ اس بی سی با انجام تحقیقی اعلام کردند که بین قیمت طلا و میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا از نظر تاریخی یک رابطه معکوس وجود داشته است.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که در آغاز فعالیتش میزان نفرت مردمی از وی بیشتر از میزان محبوبیت خواهد بود. در صورتی که روند نزولی محبوبیت ترامپ در نظرسنجی های آینده ادامه یابد، می توان نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا در میان مدت ئ بلندمدت امیدوار بود.

نظرسنجی سی ان ان- او آر سی حاکی است که تنها 40 درصد آمریکایی از روش ترامپ برای مدیریت دوره انتقالی تا زمان برگزاری مراسم تحلیف ابراز رضایت و حمایت کرده اند که این به شدت پایین تر از سایر روسای جمهور آمریکا در تاریخ معاصر این کشور بوده است.

این نظرسنجی افزود: ترامپ در حالی وارد کاخ سفید خواهد شد که با پایین ترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهور در آمریکا در 4 دهه اخیر روبرو شده است.

موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز نیز در تحلیلی اعلام کرد که ترامپ و سیاست های اقتصادی وی مهمترین تمرکز سرمایه گذاران و بازارهای بین المللی در کوتاه مدت خواهد بود ولی در میان مدت و بلندمدت این سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود که تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

گرچه بازارهای بین المللی در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های اقتصادی ترامپ قرار خواهد داشت و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد ولی در بلندمدت و طی ماه های آینده سیاست های پولی فدرال رزرو و نرخ بهره تعیین کننده اصلی روند قیمت طلا خواهد بود.

بی شک افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

کامرزبانک آلمان نیز در تحلیلی نوشت: نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد و این نگرانی ها تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای این فلز زرد را افزایش خواهد داد. تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی