عصر بازار

نماینده مجلس:

حقوق بگیران ۱۵ میلیون ریالی سال آینده مالیات نمی دهند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۶ دستمزد کارکنان و کارگران تا سقف ۱۵ میلیون ریال در ماه از پرداخت مالیات معاف شد.

حقوق بگیران ۱۵ میلیون ریالی سال آینده مالیات نمی دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا افزود : براساس لایحه بودجه سال 96حقوق بگیرانی که در سال سرجمع حقوقشان به 180 میلیون ریال می رسد از دادن مالیات معاف شدند.
    در قانون بودجه سال 95 معافیت مالیاتی دستمزد کارگران و کارکنان تا سقف 13 میلیون ریال در ماه و سالانه 156 میلیون ریال بود.
    وی اضافه کرد : درآمد مالیاتی دولت در سال آینده در مقایسه با قانون بودجه سال جاری 8.6 درصد رشد پیش بینی شده است.
    به گفته وی دولت مکلف شده تا با افزایش مودیان مالیاتی بدون رشد نرخ مالیاتی این درآمدها را محقق کند و به نظر می رسد که این کار با برنامه ریزی دولتی قابل تحقق است.
    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : در سال آینده حدود 112 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت باید از محل وصول مالیات تامین شود.
    به گفته وی در سال آینده 34.7 درصد از درآمدهای دولت باید از محل فروش نفت و مابقی از محل مالیات ها و سایر درآمدها محقق شود.
    * پیشی گرفتن افزایش حقوق کارکنان دولت نسبت به تورم در سال 96
    یوسف نژاد افزود : در سال آینده میزان تورم پیش بینی در لایحه بودجه دولت حدود 7.6 درصد است و این در حالیست که حقوق کارکنان و کارمندان دولت در این بودجه با رشد 10 درصد مواجه است.
    وی اضافه کرد : با این رویکرد افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال آینده 2.4 درصد بیشتر از نرخ تورم پیش بینی می شود.
    وی افزایش رشد تولید ناخالص داخلی را در سال آینده 7.7 درصد اعلام کرده است.
    * افزایش سقف فروش نفت در بودجه سال 96
    عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در سال آینده سقف فروش نفت در روز از 2میلیون و 100 هزار بشکه سال جاری به 2 میلیون و 400 هزار بشکه در روز می رسد که از درآمد حاصل از فروش نفت 20 درصد به صندوق توسعه ملی، 14.5 درصد برای توسعه زیرساخت های نفتی و مابقی در سایر بخش ها هزینه می شود.
    وی قیمت پیشنهادی نفت را در سال آینده برای هر بشکه حدود 50 دلار اعلام کرده که این قیمت در بودجه سال جاری 40 دلار بود.
    * قیمت منطقی دلار در سال 96
    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که نرخ هردلار در بودجه سال آینده دولت 33 هزار ریال پیش بینی شد که این رقم در بودجه سال جاری 29 هزار ریال برای هر دلار بود.
    یوسف نژاد افزود : به نظر می رسد دولت افزایش منطقی را برای نرخ دلار در بودجه سال 96 پیش بینی کرد.
    وی ارسال به موقع لایحه بودجه به مجلس، انضباط مالی، شفاف سازی درآمدها و هزینه ها و کاهش هزینه های متفرقه را از مهمترین رویکردهای مثبت در لایجه بودجه سال 96 اعلام کرد.
    دولت یازدهم 14 آذرماه سال جاری لایجه بودجه عمومی 320هزارمیلیاردتومانی را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و کمیسیون تلفیق مجلس نیزکاربررسی بودجه سال آینده کل کشور را از دوم بهمن ماه به مدت 10 روز بررسی می کند و پس از آن به صحن علنی برای تصویب ارسال می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی