عصر بازار

رئیس کل سازمان خصوصی سازی خبر داد

احتمال انحلال شرکتهای استانی سهام عدالت

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در لایحه آزادسازی سهام عدالت ممکن است شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای تعاونی استانی سهام عدالت منحل و یا این که از آنها به عنوان کارگزار و بازوی اجرایی برای آزادسازی سهام عدالت استفاده شود.

احتمال انحلال شرکتهای استانی سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پوری حسینی با اشاره به این که در حال حاضر هیچ گونه ثبت نام جدید از مشمولین سهام عدالت در کشور انتجام نمی‌شود گفت: ساماندهی طرح سهام عدالت موضوعی پیچیده و زمانبری است و اقداماتی همچون قیمت گذاری شرکتهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت که برخی از آنها نیز بورسی و فرابورسی نیستند، بر این پیچیدگی ها اضافه کرده است.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص سودهای تقسیمی در سالهای گذشته بابت سهام عدالت نیز گفت: با تصویب مجلس تقسیم سود سهام عدالت میان مشمولین در سالهای گذشته ممنوع شد.

    وی همچنین با بیان این که مسئولیت شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای تعاونی استانی سهام عدالت با سازمان خصوصی سازی نیست اذعان داشت: این شرکتها بر اساس قانون تجارت تشکیل شده اند و در سالهای گذشته سازمان خصوصی سازی از پتانسیل آنها برای ثبت نام و شناسایی مشمولین سهام عدالت استفاده کرده است و بر این اساس، در لایحه آزادسازی سهام عدالت ممکن است شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای تعاونی استانی سهام عدالت منحل و یا این که از آنها به عنوان کارگزار و بازوی اجرایی برای آزادسازی سهام عدالت در کشور استفاده شود.

    پوری حسینی افزود: با توجه به اقدامات سنگین انجام شده توسط سازمان خصوصی سازی تلاش می کنیم تا پایان امسال صورتحساب مشمولین سهام عدالت را آماده کنیم تا دارندگان این سهام، از میزان اقساط تسویه شده خود بابت سهام عدالت اطلاع پیدا کنند که این موضوع صرفا از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی